ApiHawk обслужва финландското министерство на телекомуникациите

FacebookTwitterLinkedInEmail

Пощенска банка отново подкрепя иновативния бизнес с програмата за растеж Dare to Scale на Endeavor. В тазгодишното издание, поради големия интерес, селектираните компании са дванадесет. В програмата участват предприемачи и бизнеси, които вече са преминали ранната фаза на своето развитие и са в началото на разрастване на дейността си. Фокус в менторските срещи и дискусионни панели ще бъде изграждането на устойчив бизнес модел и идентифицирането на възможности за растеж в трудни пазарни условия. Програмата се реализира и с подкрепата на Софтуер Груп и ИАНМСП.

 

Днес онлайн пазаруването е по-лесно от всякога – влизаме в сайта на една компания, избираме си желания продукт, преминаваме към частта с плащането и получаваме покупката си.
 
За крайния потребител този процес изглежда лесен. На практика обаче зад него седи софтуер, който трябва да организира всички стъпки. Още по-специфична е продажбата не на физически стоки, а на дигитални продукти като домейни, хостинг или облачни услуги.
 
С тази задача се е заела софтуерната компания ApiHawk. Нейният софтуер помага на доставчици на дигитални услуги да предлагат своите решения по бърз и лесен начин. Тънкостта тук е, че продажбата на услугата е само половината от работата. Останалите 50% обхващат автоматизацията – софтуерът на ApiHawk автоматично създава акаунт на потребителя, конфигурира услугата и я управлява, в което именно се състои неговата сила, разказват двамата основатели на компанията Павел Николов и Юлиян Бориславов.
 
Те създават ApiHawk през 2014 г., а днес екипът им е от 8 човека. Основно работят с чужди клиенти – хостинг компании, домейнъри и телекоми. На практика платформата е изцяло B2B (бизнес към бизнес) ориентирана. А целта е да преобразуват бавния продажбен цикъл в съвременния модел “софтуер като услуга” – при него софтуерът е разработен и предоставен на клиента от фирма доставчик, която го поддържа.
 
Един от първите клиенти на ApiHawk е финландска хостинг компания. След работата с нея софтуерната платформа спечелва нов клиент – финландското министерство на телекомуникациите. То директно се свързва с българската фирма и я наема да развие тяхната платформа за национални домейни – сайтовете, които завършват с .fi.
 
За да улесни още повече процесите за своите клиенти, ApiHawk създава софтуер, който да стандартизира различни услуги от еднакъв тип – например облачни услуги, предлагани от различни платформи. Те всъщност работят по различен начин и за един доставчик е сложно да ги продава едновременно. Новият софтуер обаче може да разбере сам как да се справи с тази задача. Освен това той съдържа огромен каталог от различни услуги, които една компания може да продава, и ако тя избере някоя от тях, може да стартира предлагането й за часове. Софтуерът вече е защитен като полезен модел, скоро се очаква да бъде и патентован.
 
“Ние сме силни в технологията, не толкова в разрастването на пазари и продажби”, признава обаче Павел Николов. Въпреки че вече е спечелил за клиенти пазарни лидери в различни държави. За да започнат да си партнират с повече големи доставчици и да се позиционират по-стабилно на международния пазар, Николов и Бориславов решават да се включат в програмата Dare to Scale на Endeavor, подкрепена от Пощенска банка. “Вярваме, че програмата е мястото, където да срещнем ментори с експертиза. Както и че другите участници тази година са с близко до нашето мислене и можем да обменим опит”, категоричен е Павел Николов.