Скоро ще пазаруваме онлайн само с един поглед в телефона

FacebookTwitterLinkedInEmail

Пощенска банка отново подкрепя иновативния бизнес с програмата за растеж Dare to Scale на Endeavor. В тазгодишното издание, поради големия интерес, селектираните компании са дванадесет. В програмата участват предприемачи и бизнеси, които вече са преминали ранната фаза на своето развитие и са в началото на разрастване на дейността си. Фокус в менторските срещи и дискусионни панели ще бъде изграждането на устойчив бизнес модел и идентифицирането на възможности за растеж в трудни пазарни условия. Програмата се реализира и с подкрепата на Софтуер Груп и ИАНМСП.

 

Да направи пазаруването онлайн възможно най-лесно и модерно за потребителя е основната цел на българската компания Checkout Х. И само след няколко години екипът си представя, че покупката по интернет ще се извършва без повтарящото се попълване на лични данни от купувача, а единствено чрез сканиране на лицето му от телефона.
 
Фирмата е на пазара само от 2 години, но вече работи с четири хиляди онлайн магазина в Западна Европа и САЩ. Екипът се състои от 12 души, работещи дистанционно от 6 държави. Фокусът на компанията е върху последната стъпка от онлайн пазаруването – чекаут процесът. До него потребителя стига, след като си е харесал продукт и иска да го купи. Тогава той трябва да попълни данните си за доставка – име, телефон, адрес, както и желания от него метод за плащане, вкарване на купони за отстъпка и самото плащане. “За съжаление, това е процесът, който повечето магазини пренебрегват, а всъщност това е моментът, в който най-много клиенти отпадат”, казва Руслан Гайтенски, основател на Checkout Х.
 
Затова той иска в бъдеще чекаут страницата да отпадне и пазаруването да става само с един клик. Вместо потребителят да си попълва адреса, той ще му бъде предложен автоматично на базата на това какви думи е използвал и къде се намира. Данните за метода на плащане също ще бъдат изисквани директно от банката или дигиталния портфейл, който купувачът използва. “Това не само ще е по-лесно, но и по-сигурно. Човек вече се е доверил на дигиталния си портфейл, че той пази данните му. Ние просто ще ги изискваме от приложението, те ще бъдат проверени. А ако попълваш наново данните си в уебсайт, който не познаваш добре, не можеш да си сигурен какво ще се случи с тях”, смята Гайтенски.
 
Именно за това компанията му работи с малки и средни търговци, тъй като иска да пренесе начина на работа на големите сайтове към всеки онлайн магазин, който няма техните ресурси. Руслан обяснява, че улесненото плащане е предпоставка клиентът да се върне втори път при същия търговец. “В днешно време в онлайн търговията е много трудно да си на печалба – търговците се надяват на първа продажба да излязат на нула и после клиентът да се върне. Ние даваме инструменти, с които ако потребителят иска да си купи още нещо, да не попълва наново данните си, а да ги запазим. С нашия чекаут числата за търговците са по-добри и те продават повече, без да влагат допълнително средства за маркетинг”, твърди Гайтенски. За двете години на пазара компанията е реализирала близо 8 млн. чекаут трансакции, които се равняват на 450 млн. евро.
 
И въпреки че Checkout Х вече оперира на чуждите пазари, амбицията на компанията е да се разрасне до световно ниво. “Надяваме се програмата Dare to Scale на Endeavor, подкрепена от Пощенска банка, да ни помогне да го направим по-бързо. Ние имаме нужда от акъл, аз сам съм основал компанията и понякога имам нужда някой извън нея да погледне какво правим и да ни насочи в правилната посока”, обяснява Гайтенски.