Силвия Костова, началник управление “Корпоративни комуникации и маркетинг” в Пощенска банка пред Effie България

FacebookTwitterLinkedInEmail

“Добрият криейтив е самоцелен, когато не води след себе си до ефективни резултати”

 

“Успешните кампании се познават от пръв поглед” е мотото на Effie България тази година. Основан през 1968 г. с цел насърчаване на ефективността в сферата на маркетинговите комуникации, международният конкурс Effie® награждава идеите, които работят за бизнеса.
 
Какво носи признанието Effie на агенцията и какво на клиента разбираме от разговора ни с Ирина Илиева, акаунт директор в Graffiti BBDO и Силвия Костова, началник управление “Корпоративни комуникации и маркетинг” в Пощенска банка. Изграденото доверие и успешната екипна работа носи на двете компании 2 златни, 6 сребърни и 6 бронзови награди Effie, а Пощенска банка два пъти е обявена за най-ефективен бранд според Effie Index България.
 
Получаването на награда Effie е стимул за служителите и признание за цялата компания/агенция. Как се отрази тя на вас?
 
Ирина Илиева: Graffiti BBDO няма година без награда, откакто има Effie в България. Причината за това е, че не сме самостоятелен играч. Зад нас са нашите клиенти, но също и експертизата на BBDO като мрежа, която доминира класацията Effie Index в световен мащаб. Това е култура на работа и специфичен начин на мислене, което решава конкретни бизнес проблеми. Работата ни за Пощенска банка и общите ни успехи са пример за постоянно стратегическо мислене, постоянно високо качество и екипни усилия, довели до безапелационни резултати.
 
Силвия Костова: Да имаш Effie в портфолиото с успехи на компанията е не само въпрос на престиж, а признание, че комуникацията и бизнесът ти работят първо ръка за ръка, второ ̶ изключително добре и заедно са “напипали пулса” на пазара. Всяка година печелим поне по едно Effie, благодарение на перфектната стиковка между бизнес и маркетинг функции в организацията и добрата ни съвместна работа и изградено доверие с екипа на нашата комуникационна агенция. За нас Effie не е просто награда, а възможност да покажем своите най-интересни проекти, които създават стойност и променят пазара. Доказваме, че банка може да е лидер в смелите идеи, новатор в маркетинговия си подход и бенчмарк за конкурентите си. Ние вярваме, че ако умееш да комбинираш креативността с добрата бизнес идея, със сигурност ще си сред победителите на конкурс като Effie, оценяващ най-завладяващите истории за ефективност, защото добрият криейтив е самоцелен, когато не води след себе си до ефективни резултати.
 
Забелязахте ли повишаване на мотивацията сред служителите?
 
Ирина Илиева: Всеки обича да печели награди. На лавицата ни има 23 статуетки и всяка е донесла много позитивни емоции. Но след като наздравиците приключат и последният пост в Instagram е направен, идва обикновеният работен ден. А той не е свързан с печеленето на награди, а с постигането на по-добри бизнес резултати за нашите клиенти.
 
Силвия Костова: Kакто при всяко състезание, получаването на награда, особено такава като Effie, винаги създава позитивни емоции за екипа, кара хората да се гордеят с работата и с компанията си, да се почувстват оценени – и то на международно ниво. Аз лично много държа на наградите за нашия екип, защото те имат още една много интересна функция, освен повишаването на мотивацията – карат те да искаш да си още по-добър през следващата година и да се опитваш да надскочиш себе си отново и отново, развиват те и те правят още по-добър професионалист.
 
Забелязахте ли повишаване на запитвания от агенции/партньори за съвместна работа?
 
Ирина Илиева: В последните години Effie все повече се превръща в мотиватор при избора на агенция в България. Наградите са своеобразен атестат за начина на мислене и културата на работа в една агенция. И когато даден клиент се колебае кого да избере за свой партньор, Effie е ориентир и доказателство за стратегическо мислене, отвъд конкретните комуникационни решения. Повечето ни международни клиенти знаят за наградите и ги оценяват, защото те повишават видимостта им.
 
Силвия Костова: Пощенска банка се развива и налага като новатор, първи сред банковите институции предложихме много иновативни подходи, както в бизнеса, така и рекламата, в комуникациите и социалните мрежи. Изненадахме с иновативна гледна точка нашите клиенти, партньори, последователи и това безспорно ни отличи. Това ни прави предпочитан и доверен партньор за важни бизнес и социални проекти. Готови сме с още иновации, които ще предложим през 2020 г., защото силно вярваме в мотото, че “бъдещето обича смелите”.
 
Повишиха ли се контактите с индустрията?
 
Ирина Илиева: Разбира се. Effie обединява клиенти, агенции, медии, компании за пазарни проучвания и маркетинг специалисти в едно – търсене на доказателство, че комуникацията има своята добавена стойност за бизнеса и не е просто “разход за реклама”, а инвестиция за подобряване на резултатите на компанията.
 
Силвия Костова: Реалните резултати за ефективност ни дават предимства и заслужено самочувствие в нашия сектор. Виждаме, че инвестициите на банката в иновации и смели комуникационни решения затвърдиха имиджа ни на лидер във финансовия сектор и модерна дигитална банка, но най-важното е, че ни мотивират да търсим нереализирани за българския пазар идеи и да достигаме нови висоти.
 
Забелязахте ли ръст в печалбите?
 
Ирина Илиева: Нарастването на печалбите не е свързано с печеленето на Effie. По-скоро е обратното. Ефективната работа води до печалби при клиентите ни, което ни помага да спечелим и на Effie.
 
Силвия Костова: Когато създадеш кампания, която работи, с която предусещаш нуждите и създаваш допълнителни емоции на клиентите, тогава успехът и добрите резултати са гарантирани. Да, работещата реклама е тази, която ти осигурява ръст в печалби и обороти, но отличните резултати и ръст на нашата банка са видими не само в отчетите на БНБ, а и в проучванията за клиентска удовлетвореност и бранд имидж.
 
Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.
 
Заявки за участие от комуникационни агенции и рекламодатели могат да се подават до 22 октомври 2019 г. През 2019 година събитието се реализира съвместно със Saatchi & Saatchi Sofia, част от маркетинг и комуникационна група Publicis Groupe България.
 
Основни партньори на конкурса Effie България 2019 са bTV Media Group, Sanofi, A1 България и New Age Media.
 
ПРЕДСТОЯЩИ ВАЖНИ ДАТИ И СРОКОВЕ:
 
22.10.2019 г. – краен срок за подаване на заявки и материали
 
Всички заявки и материали трябва да бъдат изпратени до офиса на Българската асоциация на комуникационните агенции на ул. Сан Стефано 14, вх. Б, ет. 3, ап. 10.

 

Наградите Effie България 2019 очакват своите нови носители. 

За повече информация, посетете www.effiebulgaria.org.