Асен Ягодин, член на УС и изпълнителен директор на Пощенска банка, и Ангел Матеев, началник сектор “Банкиране на дребно”, взеха участие в престижния Финансов Форум Иновации, организиран от Асоциация “Банка на годината”.
В панела за тенденциите в сектора, Асен Ягодин подчерта, че клиентите се променят, а заедно с тях и банките, за да бъдат по-близо до тях, включително и в социалните мрежи. Ние постоянно се модернизираме, за да осигурим на потребителите надеждна консултация и отлично изживяване с нас – реално банките се “финтехнизират” и все повече стават двигатели на иновациите във финансовия сектор, допълни той.
В Пощенска банка говорим за дигитализацията в сегашно време, заяви Ангел Матеев в дискусията, посветена на дигиталното развитие на банките. С иновациите си създаваме удобство за клиентите и много важно за нас – изпълняваме устойчивата си зелена политика и пестим природни ресурси. Той даде пример с въвеждането на електронно подписване във всички наши клонове – в тях има специални таблети, на които клиентите се подписват дигитално. Месечно това са повече от двеста хиляди дигитализирани операции и огромно количество спестена хартия, допълни той.
Друг успешен иновативен проект на Пощенска банка е първият банков чатбот EVA (Electronic Virtual Assistant), който беше пуснат преди девет месеца. За този период връзка с чатбота са осъществили около 25 000 клиенти, от които около половината са заявили желание за различни банкови продукти.