Асен Ягодин, изпълнителен директор на Пощенска банка с ресор “Корпоративно банкиране и капиталови пазари”: Присъствието на Пощенска банка в корпоративния сегмент се забелязва. 500 млн. лв. са новоотпуснатите от нас кредити за фирми през миналата година

FacebookTwitterLinkedInEmail

www.bloombergtv.bg | 26.03.2016 | 15:30

Каква ще е политиката на Пощенска банка по отношение на корпоративното кредитиране през 2016 г.?

През 2015 г. направихме необходимото преструктуриране вътре в самата организационна структура на управлението за корпоративно банкиране, открихме нови бизнес центрове, подсилихме екипите. Но най-важното е, че вече имаме една по-гъвкава политика спрямо корпоративните клиенти, която надявам се, вече започва да се усеща на пазара. Присъствието на Пощенска банка в корпоративния сегмент се забелязва. 500 млн. лв. са новоотпуснатите от нас кредити за фирми за миналата година, тази година амбициите ни са още по-сериозни.

Как ще се промени облика на банкирането?

Наистина средата е коренно променена, от друга страна самите потребители на финансови услуги вече са различни, в същото време и начинът, по който се предлагат финансовите продукти се променя. Средата е много динамична и принуждава банките да се адаптират към нея. Аз съм щастлив, че работя за банка, която се стреми не само да налага иновативни продукти, но и да ги предлага по един нов подходящ и иновативен начин. Колкото по-бързо банките се напаснат към средата, толкова по-добре. В Пощенска банка имаме мобилни приложения за банкиране, опитваме се да бъдем пионери във всичко, което правим, искаме да изпреварим пазара, както направихме със “Спестовен жилищен кредит”, който беше единствен по рода си, а сега предложихме “Различния потребителски кредит”, който връща лихва на клеинтите.

Асен Ягодин коментира политиката на ниски лихви у нас, като заяви, че има 5 млрд. лв. нови депозити в системата, като над 3 млрд. лв. от тях са от домакинства и граждани, което генерира огромна ликвидност. “36% е ликвидността в системата. Това е 10 млрд. лв. над необходимото като ликвиден буфер, което може да бъде използвано за кредитиране на домакинствата и фирмите”, посочи той. По отношение на алтернативните инвестиционни продукти г-н Ягодин заяви, че те винаги са били неизменна част от финансовото портфолио във водещите икономики по света.

Той коментира още, че FinTech компаниите са новоизгряващите конкуренти на традиционните банки. Напоследък те бележат огромен ръст и банките трябва да се адаптират възможно най-бързо към динамичната среда и търсенето на дигитални услуги от страна на клиентите.

Целия разговор може да видите ТУК.