Петя Димитрова, Пощенска банка: Новата стратегия за балансирано развитие на банката ни прави иноватор в сектора

FacebookTwitterLinkedInEmail

16 Септември 2015 | 15:32 | Агенция “Фокус”

Петя Димитрова, Пощенска банка: Новата стратегия за балансирано развитие на банката ни прави иноватор в сектора Снимка: Пощенска банка
Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС на Пощенска банка в интервю за Агенция “Фокус” във връзка с отличието на банката от European Business Awards.

Г-жо Димитрова, Пощенска банка беше отличена с титлата “Национален шампион” в конкурса European Business Awards. На какво е израз тази награда и с какво тя е толкова ценна за Вас?

За нашия екип отличието на Европейските бизнес награди е високо признание за постиженията ни в сферата на иновациите във финансовия сектор. Щастлива съм, че бяхме оценени и през тази година на европейско равнище. Като участник в конкурса Пощенска банка ще представи България в категория “Иновации в бизнеса”, което ще ни даде възможност да се наредим до някои от най-успешните компании в Европа. Фактът, че за втора поредна година сме единствената финансова институция от България в конкурса, ни амбицира и мотивира да продължаваме да бъдем сред лидерите на пазара.

Какви са бъдещите проекти на Пощенска банка по отношение на иновациите в банкирането?

През 2016 г. ще насочим инвестициите и усилията си към създаване и прилагане на още по-иновативни продукти и модерни решения за нашите клиенти. Пресечната точка между иновациите и банкирането е удовлетвореността на клиента. Иновацията не се изчерпва със създаването на нов, различен продукт, който само да разработиш и наложиш на пазара. Тя се изразява и в качественото обслужване и умението да разбираш нуждите на клиентите, да съумяваш да бъдеш близо до тях. В тази връзка модернизирането и специализирането на банковите ни офиси и създаването на алтернативни канали за банкиране ще продължат да бъдат наши приоритетите и в бъдеще, защото те значително ще улеснят клиентите ни и ще отговорят на динамиката на живота им.

Какво прави Пощенска банка лидер по отношение на новаторските решения в банкирането?

Считам, че това, което ни отличава, е цялостната ни нова стратегия за балансирано развитие на банката. Фокусирани сме върху най-ефективното посрещане на нуждите на отделните групи клиенти, по-доброто позициониране в сегмента на малките и средни компании, залагаме на иновативни банкови решения за индивидуални клиенти, но и за големи корпоративни клиенти – всичко това ни прави иноватор в нашия сектор. Най-важна за нас през 2016 г. ще бъде целта ни да бъдем реален “първи избор” на хората и фирмите, когато имат нужда от модерни и ефективни финансови продукти и добро обслужване.