Пощенска банка спечели две награди на финансовото изложение “Банки, инвестиции, пари”
Инструментите за хеджиране и факторинг услугите на банката бяха отличени с призове
16 февруари, 2007г.
Две награди бяха присъдени на Пощенска банка в рамките на международното финансово изложение “Банки, инвестиции, пари”. На официалната церемония в Пловдив присъстваха представители на бизнеса, политическите и дипломатически среди в страната.
Първо място в категория “Комбинирани финансови продукти” получиха инструментите за хеджиране на финансов риск, които Пощенска банка успешно лансира през 2006 година. Наградата бе връчена на Асен Ягодин, Изпълнителен директор на Пощенска банка от Ивайло Калфин – вицепремиер и Министър на Външните работи на РБ.
Факторинг услугите на Пощенска банка, предлагани от И Еф Джи Факторс – клон България, бяха отличени със специалната награда на изложението за “Дебют на българския финансов пазар” в категорията “Кредитни продукти и финансиране”.
“Наградените продукти на Пощенска банка – инструментите за хеджиране на финансов риск и експортният факторинг – са иновативни бизнес решения, които практиката доказва, че имат голям потенциал за развитие. Само за една година двата отличени продукта се утвърдиха като водещи в своя сегмент”, коментира г-н Ягодин.
Хеджирането, все още млада пазарна ниша в България, придобива все по-голяма популярност сред компаниите в страната. Постоянното увеличаване на външно-търговската дейност предполага нарастването на валутните експозиции, което от своя страна води до нуждата от инструменти за хеджиране. В сферата на управлението и застраховането на финансовия риск Пощенска банка използва опита и възможностите на Eurobank EFG, която е пазарен лидер в Гърция, в развитието и предлагането на този тип инструменти.
И Еф Джи Факторс – клон България съчетава умения в областта на търговското финансиране с подкрепата на Пощенска банка и представя една сравнително нова финансова услуга на българския пазар – факторинг. Факторингът е тристранна транзакция между финансова институция (Фактор), организация, продаваща стоки или услуги (Продавач) и търговски длъжници (Купувач). Факторингът е изкупуване на търговски вземания, чрез което фирмите биха могли да увеличат оборотния капитал на компанията си, за да се финансира развитието й. Съчетавайки финансиране с професионално управление на вземанията и в повечето случаи с покритие на риска, факторингът е уникален пакет от услуги, предназначени да спомогнат за разрешаването на основните проблеми, съпътстващи продажбите на отложено плащане.