“Дигитализацията трябва да бъде с човешко лице и винаги да сме близо до клиентите си“ – това заяви Ангел Матеев, изпълнителен директор с ресор “Банкиране на дребно“ и член на УС на Пощенска банка, който се включи като един от водещите лектори на престижното събитие Ecommerce and Retail Summit. Той коментира, че банките и търговските вериги имат една обща цел – щастливият и доволен клиент, а постигането й преминава през въвеждането на множество иновации. В същото време Матеев подчерта, че технологиите не трябва да бъдат самоцел, защото те имат стойност само ако правят отлично клиентското изживяване.
По време на лекцията си Ангел Матеев постави специален фокус върху нуждите на клиентите, като посочи, че те очакват отлична услуга, която да е достъпна 24/7, персонално отношение и индивидуални оферти, повече сигурност и информация за своите финанси. Като ключови фактори, свързани с клиентската удовлетвореност, той посочи т.нар. omnichannel изживяване, което позволява лесно да преминаваш от онлайн в офлайн среда, както и създаването на екосистема от партньори, за да се покрият максимално клиентските нужди.
Той даде пример с иновативния автоматизиран процес за финансиране на покупките на изплащане в мрежата на ПБ Лични финанси, част от Пощенска банка. По думите му обработените заявки за стоков кредит през миналата година са над 250 000, като над 94% от тях са получили становище автоматично, буквално в рамките на секунди. Той подчерта, че това е пример за една “много добра симбиоза между банката, голямата верига и клиента“.
“Ние имаме ясна дигитална стратегия от много години и вървим с уверени стъпки напред“, подчерта Матеев и посочи един от ключовите проекти на банката, реализиран за рекордно кратко време – по-малко от една година – създаването на нова дигитална платформа за мобилно и интернет банкиране, която комбинира най-модерните технологии, интуитивен дизайн и безкомпромисна сигурност. Платформата предлага на потребителите по-лесно и ефективно управление на техните финанси, което е в унисон със стратегията на банката за създаването на продукти от ново поколение, които да предлагат едно различно банково изживяване. Тази трансформация не е просто технологично обновяване, а дългосрочен ангажимент към бъдещето на дигиталните финанси.
В контекста на иновативните решения, които банката внедрява, Матеев посочи и моделите, базирани на AI технология, които работят във финансовата институция. Той обобщи, че “ключът към успехите на банката е в анализа на big data“ и поясни, че в Пощенска банка се работи със сложни модели, които анализират поведението на клиентите, за да им предложат т.нар. next best product.
От думите на Ангел Матеев стана ясно, че в този бързо променящ се и динамичен свят, никоя компания не може да си позволи да изостава от световните тенденции, а това означава да търси прости, интуитивни и удобни за клиентите решения. “Ние сме малък пазар, но вярваме, че не се конкурираме само с големите банки в България, а и с финтех компаниите от целия свят“, коментира Ангел Матеев.