Йорданка Костова: “Финансовата грамотност започва от детството и изгражда бъдещето ни“

FacebookTwitterLinkedInEmail

 
Как да управляваме по-добре личните си финанси, защо е важно да започнем с финансовото образование още от ранна възраст и как работодателската ангажираност може да допринесе за развитието на обществото – това са част от темите и въпросите, на които отговаря Йорданка Костова, директор “Управление на таланти и работодателски бранд“ в Пощенска банка, по време на участието си във видеоподкаста “ДЖОБни съвети“ – част от Академията за финансова култура на медийната платформа “24 часа“.
 
Костова разказа подробно за разнообразните инициативи, в които Пощенска банка инвестира активно, за да насърчи изграждането на знания и умения по финансова грамотност. “Работим с различни училища и университети в страната и имаме амбицията да допринесем за реална реформа в образователната система“, споделя тя и даде пример за партньорствата с организации като Джуниър Ачийвмънт и Телерик, с които банката разработва достъпни и дигитални решения, насочени към учители и учениц.
 
“Искаме от най-ранна детска възраст да образоваме децата по ключови теми като стойността на парите, защита от измами и начини за планиране на личен бюджет“, обясни Костова и подчерта, че само чрез обединени усилия на образователните институции и бизнеса може да се гарантира подготовка на децата за реалния свят.
 
“Всеки човек още от ранна възраст трябва да се научи как да съставя личен бюджет и да мисли за бъдещето, а не само за утрешния ден“, коментира Йорданка Костова по време на интервюто, разяснявайки риска, който създава липсата на финансова грамотност, като оставя хората уязвими в дигиталния свят, където измамите дебнат на всяка крачка.
 
Специален фокус в разговора беше поставен върху стажантската програма на Пощенска банка, която вече над 4 години привлича и задържа млади хора. От думите на Костова стана ясно, че успехът на програмата се дължи на разнообразието от дейности, менторство и ориентиране на студентите към професии, които съответстват на техните интереси. Тя обясни, че, като новатор в сектора, тази година банката интегрира в стажантската си програма нов подход – “Reverse Mentoring“, който ще даде възможност за размяна на ролите и ще превърне стажантите в ментори на утвърдените експерти в банката.
 
“Най-важното за нас е хората да са будни, проактивни и да искат да се развиват – да предизвикват себе си и статуквото“, подчертава Костова в отговор на въпрос как банката мотивира и задържа своите служители. Тя обясни, че в Пощенска банка се търсят личности с мотивация, отворени към промяна и с желание да допринасят към смислени каузи.
 
“Когато служителите са емоционално ангажирани с кауза, особено свързана с обществено значими теми, това изгражда принадлежност и намалява текучеството“, обяснява тя. Банката насърчава развитието чрез персонализирани обучения и инициативи, свързани с развитието на дигитални и социални умения.
Цялото интервю с Йорданка Костова можете да чуете тук.