Румен Радушев: Иновациите и персонализираните решения за клиента са приоритет за Пощенска банка

FacebookTwitterLinkedInEmail

Румен Радушев, генерален мениджър “Банкиране на дребно“ и главен директор “Дигитална трансформация“ в Пощенска банка участва в събитието Tech of Tomorrow, организирано от Investor.bg, където се включи в панела “Демократизиране на финансовите продукти“.

“Банките са тези институции, които желаят да бъдат най-близо до клиентите и имат интерес това да се случва. Ако мога да реферирам към темата на панела, ние разглеждаме демократизацията на финансите като максимална лекота в използването на тези услуги. Без никакви бариери, освен тези, които са подчинени на киберсигурността, разбира се“. Това посочи той в разговора и направи кратък обзор на демократизацията на сектора назад като припомни, че първата кредитна карта е създадена преди 60 години, първият банкомат преди 50 години, първото интернет банкиране в света е отпреди над 30 години, а това в България – от над 20 години.

Румен Радушев изтъкна, че в България банките инвестират стотици милиони евро, за да осигурят достъпност на услугите си. Според него, това е процес, който е в постоянно развитие с идеята да бъде запазена близостта с клиентите. От тази гледна точка банковият сектор винаги е бил отворен, за разлика от други, доста консервативни сфери, каза още той. Според него едно от водещите предизвикателства е развитието на финансовата култура в потребителите. Тя трябва да се култивира от най-ранна възраст, защото носи висока отговорност в себе си.

“Пощенска банка беше първата институция, която още през 2018 г. въведе в употреба чатбот с цел по-бързия онбординг на клиентите от банка, която предстоеше да придобием. Създадохме първия и най-добър дигитален портфейл One wallet. Ние не се ограничаваме само и единствено до банкови услуги, а търсим максимално широкия спектър от решения в интерес на клиента и контакта му с нас. Това е изричен приоритет за нас и мисията ни, която е фокусирана не само върху решенията, а върху това как да ги направим по-приятни за ползване от клиентите“, разясни Радушев пред гостите на събитието.

Във връзка с потребителите Радушев заяви, че няма компания във финансовия сектор, която да подхожда краткосрочно към тях. Той допълни, че основен приоритет на всяка една финансова институция е дългосрочното развитие на продуктите й в съответствие с желанията на клиента, защото няма как да се предлагат еднакви стандартни решения на всички хора. “В Пощенска банка залагаме на абсолютната персонализация на продуктите, така че да съвпадат с конкретния клиентски профил. Разполагаме с огромни масиви от данни, които се стараем да управляваме максимално умно в профилиране на клиентските желания. Това е пътят, който следваме неотклонно“, категоричен бе Румен Радушев.

Той заяви, че водещо в разработването на решения в Пощенска банка е желанието да бъде показано на клиентите колко лесно и сигурно е да ползват и оперират с финансите си извън физическия банков клон. “Ние балансираме в преследването на тези цели, защото, за разлика от финтех компаниите, банките сме обект на сериозни регулации, с които стриктно се съобразяваме“, посочи Румен Радушев и допълни, че „ще продължим да инвестираме огромни средства в търсенето на начини да направим по-достъпни и лесни решенията си“.

“Затова се съобразяваме и с настройките в общественото мнение и очаквания, тъй като за разлика от скандинавските държави, у нас не е така висок процентът за ползване на е-услуги. Нещата се случват по-бавно и е необходимо повече разяснителна комуникация, за да се уверят клиентите в ползите от нашите приложения“, отбеляза още той.

Успехът в използването на финансови решения зависи и от двете страни – от институцията и клиента, завърши Радушев участието си.