Най-голямата конференция у нас за автоматизация на бизнес процеси, “Автоматизация на бизнес процеси и наблюдение на критични бизнес услуги”, се проведе за трета поредна година в София. Тя беше посветена на хиперавтоматизацията и дигиталната трансформация като етапи от развитието на съвременните организации и в нея участваха експерти в различни сфери на водещи компании в България. Те споделиха своя опит от реализираните под тяхно ръководство решения, чрез които са трансформирали успешно своя бизнес.
Белян Белчев, началник на управление “Кредитна администрация” в Пощенска банка, участва в панел, фокусиран върху теми като бизнес автоматизацията и сигурността във финансовите институции. “В Пощенска банка имаме вече над 30 софтуерни роботи, откакто преди около четири години започнахме да използваме този тип автоматизация. Внедряването им беше резултат от задълбочени анализи за възможните ползи и разходи, а интересът след това нарасна, следвайки една експоненциална крива, макар че в началото имаше известно недоверие доколко ще е устойчиво във времето едно подобно решение. Голямото предизвикателство беше да убедим колегите, че автоматизацията ще им помогне да повишат своя професионален капацитет“, посочи той по време на разговора.
Белян Белчев сподели пред участниците, че след управление “Кредитна администрация“ още няколко бизнес звена в банката са започнали да използват тази технология и интересът към нея непрекъснато расте. Според него, софтуерните роботи, освен всички свои предимства, намаляват значително и оперативния риск от човешка грешка и той на практика е сведен почти до нула, а това в банковия сектор е особено важно.
“Автоматизацията на бизнес процеси чрез софтуерни роботи гарантира тяхната надеждност, както и, че това, което е зададено като задачи ще бъде получено като резултат“, категоричен бе Белян Белчев и допълни, че това решение води до значително по-бързо, по-ефективно и прецизно изпълнение.
Той акцентира също в хода на дискусията, че автоматизацията дава възможност за гъвкавост, защото може да поема огромни обеми от данни за обработка, а това е предимство, което дава висока добавена стойност към процесите във всяка организация.
Един процес, за да се автоматизира, първо е необходимо да се стандартизира, което е валидно в най-висока степен и за банковата сфера, в процесите изискващи бързина и точност на изпълнението, за да може да се постигне клиентска удовлетвореност, каза още Белян Белчев, като допълни, че процесът по автоматизация трябва да бъде добре планиран и внимателно да бъдат избирани подходящите за роботизация процеси и задачи.
Той завърши като изтъкна, че паралелно с ускореното въвеждане на автоматизацията в различни сфери в банковия бизнес, личният подход още дълго време ще бъде незаменим в изграждането на успешни взаимоотношения с потребителите.
Форумът премина под засилен интерес и привлече представители на различни индустрии от бизнеса, като банки, финанси, застраховане, телекомуникации, производство, логистика, търговия, фармация, държавна администрация.