Борислав Диков: Банката на бъдещето ще предлага персонализирани продукти и обслужване за всеки отделен клиент

FacebookTwitterLinkedInEmail

 

Борислав Диков, началник отдел “Дигитално банкиране“ в Пощенска банка, участва в престижния форум “Banking Today“, на който финансовата институция бе генерален партньор. Събитието, организирано от Investor Media Group, отново събра изявени финансови експерти в дискусии по най-важните теми и събития в сектора, за да споделят кои са новите предизвикателства пред бизнеса и какви иновации предстои да бъдат реализирани.

 

Участниците дискутираха как технологиите променят традиционния начин на банкиране, плащанията, кандидатстване за кредити, трансформацията на класическите банкови продукти. Борислав Диков отбеляза в участието си, че освен ускорена дигитализация, ситуацията в последните години е извела на преден план и свръхперсонализацията като тренд. “Банката на бъдещето ще предлага персонализирани продукти и подход, и това е предизвикателството, на което ние се подготвяме да отговорим“, изтъкна той.

 

Борислав Диков посочи, че клиентите оценяват дигиталните канали като предимство и банките са насочили към тях инвестициите си. Той обаче допълни, че физическите локации на банките няма да изчезнат. “Затова и мащабно модернизираме цялата си клонова мрежа, като успоредно с това се стремим непрекъснато да въвеждаме дигитални услуги с висока добавена стойност за потребителите. Инвестирахме в модерни дигитални зони за експресно банкиране, които функционират вече в над 80 локации. Благодарение на интуитивните устройства в тези зони клиентите ни могат да извършват сами голяма част от основните банкови операции само с дебитната или кредитната си карта и с до 75% по-ниски такси“, акцентира пред гостите той.

 

Борислав Диков отново припомни, че банковият сектор е вероятно най-регулираният и когато се отнася до лични финанси, хората предпочитат финансови институция с дългогодишни традиции. Той допълни, че финтех компаниите са конкуренция, но и потенциални много добри партньори, защото банките предлагат сигурност, а финтех – бързина. “При съчетаване на тези две предимства – смятам, че клиентите ще получават точната услуга за тях и ние активно работим в тази посока, като си партнираме с водещи финтех компании, въвеждайки технологии и иновативни решения, които да отговарят на потребностите на нашите клиенти и на бизнеса като цяло“, заключи по темата той.

 

Участниците във форума бяха единодушни, че няма бъдеще, ако то не е устойчиво и изразиха очакванията си, че фокусираните върху ESG факторите банкови институции и компании ще имат по-широко поле за растеж. “Нашата група Юробанк може да се похвали със значителни постижения в областта на опазването на околната среда и ние сме твърдо решени да пренесем и да обогатим добрите й практики в България. Затова в Пощенска банка развиваме ESG стратегия, предлагайки серия от зелени продукти, сред които “Еко автокредит“ за финансиране на електрически или хибридни превозни средства, насърчаваме зелените проекти на малкия и среден бизнес, предлагаме структурирани депозити с ESG насоченост“, заяви Борислав Диков.

 

Той завърши като обясни пред участниците, че преди година Пощенска банка е станала и една от институциите, подписали Принципите за отговорно банкиране (Principles for Responsible Banking) в рамките на Финансовата инициатива към Програмата за опазване на околната среда на ООН (UNEP FI). “Тази значима стъпка направи нашата банка първата финансова институция в България, която е избрала да се ръководи във всички аспекти на своята дейност от единната рамка за устойчиво развитие в банковия сектор“, заключи той.

 

20220509_162503_KYO_5808-01_compress79

 

20220509_162503_KYO_5788_compress79