Как откровената комуникация и правилните послания помогнаха на клиентите да се справят с предизвикателствата на 2020 година разкрива в епизод 6 на подкаста “Финанси на фокус“ началникът на управление Корпоративни комуникации и маркетинг в Пощенска банка Силвия Костова. В интригуващ разговор с водещия на формата Христо Николов тя разказа колко е важно да намериш и излъчиш точните и ясни послания, от които зависи стабилността не само на отделния човек, но и на цялото общество.
“2020 промени не само комуникациите в банковия свят, 2020 промени целия свят. За нас изминалата година беше още по-голямо предизвикателство, защото изключително бързо трябваше да адаптираме всичките си комуникационни планове и програми, да намерим нови възможности за комуникация със своите клиенти и служители, за да вдъхнем доверие на хората в едни много турбулентни времена. И точно ние – банките, отново показахме стабилност, като излъчихме ясни и сигурни послания, които дадоха увереност, че заедно ще минем през кризата и ще излезем през нея по-силни“, коментира Силвия Костова.
Тя заяви, че част от тези послания са били свързани с това хората да изградят доверие към дигиталните канали на банкиране, които отдавна са доказали своята ефективност в съвременния свят и съобщи, че Пощенска банка демонстрира забележителен ръст в това отношение. Костова подчерта, че в Пощенска банка работят едни от най-модерните канали за банкиране, като даде пример с една от последните действащи иновации – дигиталните зони за експресно банкиране, които дават възможност на клиентите да извършват самостоятелно основната част от банковите си операции и освен всичко останало това им позволява да се възползват от по-ниски такси. Допълнително облекчение и улеснение за потребителите представляват и безконтактните банкомати, които са разположени в над 120 локации в цялата страна.
От разговора стана ясно, че освен за своите клиенти, по време на извънредната ситуация Пощенска банка е реагирала и с множество корпоративни инициативи, насочени към нейните служители, използвайки всички вътрешни канали и платформи за комуникация и добавяйки нови, каквото е специалното приложение Digital Office. Апликация, която буквално „пренася банката в телефона на служителите“ и благодарение на нея те могат за секунди да се запознаят с всички новини, събития, специални оферти и така да се възползват от една нова възможност да останат свързани помежду си. С изключителен успех преминава и инициативата „Предизвикателството“, която има невероятен ефект върху екипа, защото по много интересен начин провокира творческата енергия и духа на колегите, като ги мотивира да бъдат активни и креативни в най-различни сфери от дейността на банката. Подобен е ефектът и от вътрешното състезание Идейно, което дава възможност на всеки служител да остави своя творчески отпечатък, като сподели своя идея, свързана с дейността на банката и получи шанс тя да се реализира. Въпреки предизвикателствата банката намери начини да не слага на пауза своите социално отговорни проекти и продължи сътрудничеството си с учениците от националната търговско-банкова гимназия, реализира втори етап от инициативата по обновяване на еко пътека на Витоша, като част от проекта “Зелени истории на открито“, за поредна година подкрепи благородни каузи чрез едно от най-масовите благотворителни събития Postbank Business Run.
Силвия Костова сподели, че очаква 2021 година да бъде много специална за банката и нейните клиенти, за които предстоят много изненади и поредица от юбилейни решения, с които Пощенска банка ще отбележи своята 30-та годишнина през 2021 година.
Целият епизод на подкаста можете да чуете тук, както и в специално в специална обособена секция на сайта на bloombergtv.bg, както и на apple podcast, sound cloud, google podcast и Spotify.