70% ръст на преводите през мобилното банкиране отчита Пощенска банка за първите 6 месеца на годината

FacebookTwitterLinkedInEmail

4 август 2021 г.

 
С почти 30% са нараснали активните клиенти в дигиталните канали на Пощенска банка от началото на годината, съобщи Дарина Добрева, ръководител секция “Развитие на дигитални канали“ в банката. Тя се включи в подкаста “Финанси на фокус“ и заедно с Иван Хаджов, мениджър Бизнес развитие в Mastercard България обсъдиха дигиталната трансформация на финансовия сектор. “Ние отчитаме ръст на разплащанията и операциите през мобилното банкиране, което се превръща в ежедневен канал за управление на личните финанси“, коментира Добрева и подкрепи това наблюдение със статистика, която показва, че за първите 6 месеца на 2021 година преводите, извършени през мобилното банкиране на банката са нараснали със 70%.
 

Иван Хаджов подчерта, че дигиталната трансформация на финансовия сектор е процес, който тепърва ще се ускорява. Като основни двигатели на тази еволюция той посочи няколко фактора – на първо място очакванията на клиентите всичко да се случва бързо и лесно, също така развитието на технологиите, които променят възможностите на продуктите и не на последно място – регулациите, които влияят на цялата екосистема. Хаджов цитира изследване на Mastercard, според което българите влизат в категорията early adopters – потребители, които с интерес пробват нови дигитални услуги.
 

Участниците в разговора обърнаха специално внимание на дигиталните портфейли, като една от най-интересните и сериозни иновации в сферата на разплащания. Дарина Добрева разказа за мобилния портфейл ONE Wallet – най-новият продукт в портфолиото от дигитални предложения на Пощенска банка, като представи неговите предимства. “С ONE Wallet клиентите могат не само да се разплащат през техните телефони, но и да управляват мигновено статусите на техните карти, да изпращат безплатни преводи към други потребители или да добавят картите си за лоялност“, посочи тя и съобщи, че предстои въвеждането на още много нови и полезни функционалности.
 

Иван Хаджов коментира, че едно от големите предимства на мобилните портфейли е високата степен на защита, която те осигуряват за личните финанси на потребителите. Той обясни, че сигурността се гарантира чрез т.нар. токенизация – технология, която заменя чувствителната информация на картата с уникален токън, който се използва за трансакции и е приложим само за конкретното устройство.
 

В разговора стана ясно, че дигиталните канали за разплащане се използват активно от хора от различни възрастови групи. “Отчитаме, че възрастта не е проблем – имаме клиенти, които са над 90 години и ползват активно интернет банкиране, което показва, че всичко е възможно когато клиентът намери своя продукт“, коментира Дарина Добрева и добави, че един от основните стремежи на банката е да предлага много различни услуги, с които да покрие различните нужди на своите клиенти.
 

Целия разговор можете да чуете тук, както и в платформите apple podcast, sound cloud, google podcast и Spotify.