С младежката си програма Project YOUth Пощенска банка дава възможност на младите да изградят полезни финансови навици

FacebookTwitterLinkedInEmail

 
Финансовата грамотност на младото поколение, нуждата от полезни навици и очакванията за изцяло дигитално преживяване бяха тема на разговор в поредния епизод на подкаста “Финанси на фокус”, в който се включиха Виктория Драгнева, началник отдел Телемаркетинг и Младежки сегмент в Пощенска банка и Рози Караславова, творчески ръководител на група Бон-бон.
 
“Младите хора днес са креативни, адаптивни, доста смели по отношение на това да експериментират с технологии, включително и такива от финансовия свят, но самите те споделят, че им липсва достатъчна финансова култура и информираност”, коментира Виктория Драгнева и сподели, че привличането и задържането на вниманието на младежите е предизвикателство за банките и това ги провокира да търсят различен подход към тях. “За да отговорим на тази тенденция, в центъра на стратегията на Пощенска банка, когато говорим за младите ни потребители, сме поставили на фокус именно дигитализацията и прилагането на технологии от ново поколение. Вместо да търсят информация на сайта ни, те могат да задават въпроси на нашия дигитален асистент EVA, който използва технологията на изкуствения интелект, за да предостави лесен достъп до информация при нужда от съдействие. За пълнолетните младежи, които употребяват мобилни портфейли в телефона си, банката развива успешно такава услуга от ново поколение и това е мобилният ни портфейл One Wallet. Освен че дава възможността клиентите да дигитализират картите и банковите си продукти, могат да правят директни плащания през телефона си, имат функция за осъществяване на контрол на картите, без да е необходимо посещение в клон”, обясни Драгнева.
 
Един от изводите на разговора беше, че финансовата грамотност е изключително важен инструмент, за да могат младите хора да поемат контрола върху финансовото си бъдеще и върху постигането на своите цели, като изключително важно е натрупването на тези знания да започне още в ранна детска възраст с помощта на семейството, а в последствие и на училището като институция. “Доста разумен е подходът, и не е екзотика, да се разкрие младежка програма с дебитна карта още в детска възраст, с което започват да се изграждат базови компетенции как да се борави с разплащателното средство и за какво да се внимава, като в същото време това е отговорност, която децата трябва да могат да носят”, сподели Виктория Драгнева. Тя даде пример с младежката програма на Пощенска банка Project YOUth, която финансовата институция създава, за да поощри родителите да дадат повече свобода на децата си, като в същото време осъществяват контрол и имат видимост над покупките и действията на децата.
 
“Решението за разкриването на младежка програма е размяна на доверие за нас – от страна на родителя, който допуска детето в този свят, а от страна на детето, че може да му се има доверие и да се разчита на неговата отговорност”, посочи тя и обясни, че всяка една възрастова група разполага с определени дневни лимити, определени от банката, като родителят може да ги ограничи дотолкова доколкото сметне за добре и по този начин отпада притеснението, че децата харчат повече. Родителите имат възможност да следят движението по сметката на своето дете чрез интернет банкирането си и по този начин са в течение на действията му, което позволява допълнително да обсъждат с него направените покупки и да го научат да планира разходите си, така че да не изпада в проблемни ситуации. “Плащанията в онлайн среда с картата не са възможни самостоятелно от страна на детето и този комфорт за родителя е изключително ключов. Бързината, с която родителят мигновено може да реагира при ситуация, в която трябва да се осигурят средства в непланирана ситуация, им дава необходимото спокойствие и удобство”, обясни Виктория Драгнева.
 
“Аз много се гордея, че децата от Бон-Бон станаха лица на младежката програма на банката”, сподели Рози Караславова и разказа за атрактивната рекламна кампания, в която се включиха младите творци. Тя обясни, че в основата на творческата концепция стои идеята, че музиката прави достъпно всяко послание и затова за всяка възрастова група е избран различен стил – рап за най-малките, рок за тийнейджърите и суинг за най-големите. Тя сподели, че е дала свобода на децата да участват в създаването на кампанията, защото това е едно от най-важните предимства на младите – тяхната енергия и смелост да експериментират. По думите й предимствата на младежките дебитни карти не са само във възможността да придобият ценни финансови знания, но и да се възползват от свободата, която ще им осигури вдъхновение и нови емоции.
 
“На фона на всички претенции, които имаме към младото поколение, че не може да прави това или не умее друго, ние в Пощенска банка смятаме, че децата наистина ще се оправят навсякъде. Също както и родителите, Project YOUth избра да инвестира в децата, защото те са вдъхновение за нас”, коментира Виктория Драгнева и добави, че когато говорим за финанси, най-голямото предизвикателство пред младите хора е да открият златната пропорция между младежки темперамент и моделите, на които искат да подражават от една страна, а от друга – да спазват класическите правила на личните финанси, които включват желязна дисциплина и самоотговорност.
 
Целия разговор можете да чуете на сайта на bloombergtv.bg, както и в подкаст платформите Аpple podcast, sound cloud, google podcast и Spotify.