Създаването на успешен бизнес план беше поредното предизвикателство в обучението на компаниите от Dare to Scale 2020

FacebookTwitterLinkedInEmail

С дискусии и практически упражнения по темата Budgeting and Business Planning продължиха обучителните панели за 12-те компании, участници в програмата за растеж Dare to Scale на Endeavor, която за втора поредна година се осъществява с подкрепата на Пощенска банка.
 
В ролята на ментор в третия пореден уоркшоп се включи бизнесменът и предприемач Любомир Минчев, основател и главен изпълнителен директор на Telelink. В своя трейнинг  той заложи основно на практическата част, като раздели участниците на групи и им постави конкретни казуси, върху които да изградят своя финансов план. По време на презентациите на отделните отбори Минчев провокира всички заедно да търсят пропуските и решенията в зададените казуси, като на финала призна, че основната му цел е била участниците да се предизвикат помежду си, за да достигнат сами до правилните изводи и да надградят наученото.
 
Той неколкократно повтори, че финансовия план на една компания е разказ за нейната история, но в цифри и затова в тази история трябва да става ясно кой си и докъде искаш да стигнеш. Минчев предупреди младите предприемачи, че за инвеститорите няма значение колко красива или вдъхновяваща е тяхната идея, ако зад нея не стоят убедителни цифри и план, който отразява реалността и обективните фактори на пазара.
 
Уоркшопът се проведе в хибриден вариант, като даде възможност на част от компаниите да се включат и участват в обучението онлайн. Програмата на участниците в Dare to Scale 2020 продължава със специализирани обучения и интерактивни сесии, водени от успешни предприемачи и лидери от мрежата на Endeavor. В обучението им са заложени основните области, от които всяка успешна компания има нужда – управление на организацията, продажби, финансово планиране и набиране на капитал и др. Следващият трейнинг ще бъде посветен на продажбите и ще се проведе виртуално.

 

PB_FB-Post_27.10