Социалният продукт от дейността на Пощенска банка през 2009 г. е 249 млн. лв.

FacebookTwitterLinkedInEmail

Социалният продукт от дейността на Пощенска банка през 2009 г. е 249 млн. лв.

Банката публикува своя годишен доклад за корпоративна социална отговорност

29 септември 2010 г., София

Пощенска банка публикува своя годишен доклад, посветен на дейността на финансовата институция в сферата на корпоративната социалната отговорност (КСО), устойчивото развитие и грижата за околната среда през изминалата 2009 г. Това е вторият КСО доклад, който банката публикува, след като миналата година постави начало на традицията да представя резултатите от активностите и инициативите, залегнали в цялостната й стратегия за отговорна и социално ангажирана политика в самостоятелен годишен отчет.
Докладът вече е достъпен на интернет страницата на финансовата институция
и отново ще бъде публикуван в глобалния регистър за КСО отчети Corporate Register.

В тазгодишния доклад банката за пръв път посочва размера на социалния продукт, който е произвела през изминалата година. Цифрата разкрива общата сума, с която банката допринася за икономиката на страната чрез своята дейност, и включва платени данъци към държавата, работни заплати, плащания към доставчици, неразпределена печалба, дарения и т.н. Общо размерът на социалния продукт на Пощенска банка през 2009 г. възлиза на 249 млн. лева.

Докладът представя още първите резултати от своята вътрешна кампания за насърчаване на отговорно отношение към околната среда “Зелен старт”. През 2008 г. банката започна да следи основните индикатори, свързани с екологичните последици от работата й. За една година от началото на “Зелен старт” банката отчита спад от 17,7% в общо използваната електроенергия, близо 30% намаление в потреблението на вода и 2% понижение в потреблението на хартия.

Отчетът съдържа още информация инвестициите на банката в нейните служители, за програмата за подкрепа на средното образование “Силен старт с Пощенска банка”, проекта “Кристално чисто Панчарево”, участието на банката в различни инициативи на свои партньорски организации и други.

“Живителната искра за всички наши начинания в областта на корпоративната социална отговорност са ентусиазмът и решимостта ни да допринасяме за положителното развитие на обществото. Впечатляващите цифри сами по себе си не значат нищо, ако зад тях не стои ясна визия и искрена емоция. Затова съм горд, че голяма част от постиженията и проектите, които са включени във второто издание на доклада за корпоративна социално отговорност, бяха осъществени с активното участие на служителите ни, на целия екип на Пощенска банка, които вложиха енергията и времето си и загърбиха собствените си проблеми, за да станат част от усилията ни да сме полезни за обществото”, отбеляза Антъни Хасиотис, главен изпълнителен директор на банката.

Припомняме ви, че Пощенска банка беше избрана за член на първия Национален Съвет на сдружение “Българска мрежа на Глобалния Договор на ООН”, обединение на 20 водещи компании и организации, членове на Глобалния Договор на ООН. Банката също така беше отличена за “Етичност и отговорност към заинтересованите страни” в конкурса за социално отговорна компания на в-к “Пари” за 2009 г. през 2009 г. Пощенска банка беше отличена и за най-добър инвеститор в околната среда в рамките на Годишните награди за Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) за отговорен бизнес. Банката спечели първото място в категорията “Инвеститор в околната среда” за дългосрочния си проект “Кристално чисто Панчарево”, който се провежда в рамките на “Зелен старт”.

Пощенска банка

, с правно име “Юробанк И Еф Джи България” АД, е член на Юробанк И Еф Джи Груп.