Следващите години ще обърнат изцяло бизнес модела на разплащанията, прогнозира Николай Лазаров, началник управление “Продажби Индивидуални клиенти” в Пощенска банка

FacebookTwitterLinkedInEmail

 

Разплащанията ще бъдат най-конкурентната област на развитие във финансовия сектор в следващите години – това прогнозира Николай Лазаров,  началник управление “Продажби Индивидуални клиенти” в Пощенска банка по време на участието си във форума “Банки и финанси”, организиран от Investor media group. Според него следващите 5 години ще обърнат изцяло бизнес модела на разплащанията и ще станем свидетели на много интересна динамика в тази посока. Той коментира, че в момента и в световен план това е областта, в която конкуренцията се развива изключително сериозно. Според участниците в събитието навлизането на мигновените плащания ще се отрази на процесите в сектора и ще промени динамиката на пазара.
 

Николай Лазаров коментира ускорената дигитализация, предизвикани от променената среда в резултат на пандемията и посочи, че процесите на трансформация в банковия сектор се случват отдавна, като банките, които активно са инвестирали в тази област, са реагирали най-бързо на събитията.  Той сподели наблюдението си, че след началото на пандемията е имало видимо пренасочване на клиентското търсене в онлайн каналите на банката, но постепенно се е забелязало плавно връщане към традиционното банкиране. Според него промяната на поведението на клиентите се изразява основно в това, че те вече не само се информират онлайн, но и купуват онлайн, което означава, че са склонни да използват изцяло дигиталните канали на банката, за да обслужат своите финансови нужди. Лазаров подчерта, че при кредитирането моделът е обърнат изцяло към клиентите, които искат всичко да се случва по-лесно и по-бързо и банките са поставили фокуса върху тяхното удобство, осигурявайки изцяло дигитален и гъвкав процес на обслужване. Той подчерта, че дори и за такъв специфичен продукт като жилищния кредит Пощенска банка е намерила решение със своите онлайн центрове за жилищно кредитиране, които предоставят възможност на потребителите да извършат почти изцяло дистанционно този процес.
 

Участници във форума споделиха, че предстои все повече фокуса в тази сфера да бъде поставян върху клиента и по-точно върху необходимостта финансовите институции да познават по-добре своите потребители, за да могат да им предоставят точната за тях услуга, в точното време, използвайки най-удобния канал за това, така че да се мине в режим на комуникация в реално време.