Светозар Георгиев в Dare to Scale: Създай и управлявай маркетинг стратегията си, но знай във всеки момент какво правят конкурентите ти

FacebookTwitterLinkedInEmail

Съоснователят на Telerik, “Телерик Академия“ и инкубатора Campus X беше ментор на предприемачите във второто обучение от програмата за растеж.

Go to Market Strategy беше темата на практическия тренинг, част от 4-месечната програма за растеж Dare to Scale. Пилотният проект на Endeavor се осъществява с подкрепата на Пощенска банка и цели да подпомогне 10 български компании, избрани за участие в нея, в по-мащабното разрастване на дейността им – включително и на глобално ниво.

Ментор на предприемачите в тази област беше Светозар Георгиев, съосновател на Telerik, “Телерик Академия“ и инкубатора Campus X. Като изпълнителен директор на Telerik има ключова роля в изграждането на бранда, развитието на едни от най-успешните маркетинг кампании и финансовите дивизии. След придобиването от Progress две години е старши вицепрезидент “Платформи за разработка на приложения“. Има бакалавърска степен по бизнес администрация и журналистика от АУБ.

Той сподели с предприемачите ценен личен опит от практиката си, като се фокусира върху най-важните и основни аспекти на изграждането на маркетингова стратегия за излизане на пазара. Според Светозар Георгиев трябва да създадеш ясен план за действие – да определиш целевите си клиенти, да очертаеш конкурентно си предимство, да разработиш ценообразуване и дистрибуция, и не на последно място да планираш комуникацията на продукта или услугата, която предлагаш. Той влезе в дълбочина с практичен анализ и обърна внимание на всяка една от фазите в Go to Market стратегията, като започнеш от валидацията на продукта, тестовете на параметрите му, премине се през диалог с първите клиенти, оценка на предимствата и се върви в посока развитие и разширяване на сегментите, на които продаваш.

“Много важно е да си отговорите на въпросите “Защо ни има?“, “С какво съм по-различен на пазара?“, определете едно важно нещо, което ви отличава и се фокусирайте върху него. И нещо още по-важно – знайте всичко за конкуренцията ви във всеки един момент, защото клиентът това прави, той ви сравнява с конкурентите ви“, добави Светозар Георгиев.

В рамките на тренинга бяха обсъдени и много конкретни предизвикателства пред компаниите-участници в програмата.

Програмата Dare to Scale продължава със специализирани обучения и интерактивни сесии, водени от успешни предприемачи и лидери от мрежата на Endeavor. В обучението им са заложени основните области, от които всяка успешна компания има нужда – управление на организацията, продажби, финансово планиране и набиране на капитал и др.

 

pb_endeavour_linkedin2