Румен Радушев: Потребителското изживяване с дигиталното банкиране има човешко лице

FacebookTwitterLinkedInEmail

Румен Радушев, заместник-началник сектор “Банкиране на дребно“ в Пощенска банка, участва в четвъртото издание на международната конференция за дигитални финанси, финтех и банкови иновации Next DiFi.

В рамките на изказването си той подчерта, че въвеждането на изкуствения интелект е тенденция, която ще доминира всички сектори през следващите няколко години и даде пример за бурното нарастване на нивото на интелект на платформи като Google например. За финансовия сектор използването на изкуствен интелект няма алтернатива – то е оптимално решение, защото от една страна той значително подобрява потребителското изживяване в контакта с банката, а от друга – дава възможност за намаляване на разходите с до 25 %, което е сериозен ресурс. Важно е да се подчертае, че дигитализацията не е процес, който води до съкращаване на заетостта – напротив, доказа се, че тя създава нови работни места в икономиката. Когато процесите се автоматизират, за хората остават повече възможности да поемат нови функции, които добавят стойност към предлаганите услуги. Повечето иновации са възможни основно благодарение на сътрудничеството между банките и финтех компаниите, допълни той.

Според него един от важните аспекти от въвеждането на изкуствения интелект във финансовата сфера ще бъдат регулациите, относими към него, и е положителен знак, че европейските институции вече работят по въпроса, защото защитата на потребителите е основен приоритет.

Румен Радушев представи успешния опит на Пощенска банка с въвеждането на иновации като чатбота EVA и приложението Eva Postbank, създадено да отговори на въпросите на потребителите във връзка с обединението с Банка Пиреос. Само за година от старта си чатботът EVA е достигнал 2,5 млн. потребители, има хиляди продажбени инициативи и доволни нови клиенти. Иновацията на Пощенска банка попадна и в селекцията на топ 9 в света в престижния конкурс на EFMA – в конкуренция с над 600 иновации. Според него успехът ѝ показва, че този тип дигитално изживяване има и човешко лице, защото отговаря на потребностите на потребителите от модерни и иновативни услуги. Затова Пощенска банка работи и по друга иновация от световен мащаб, базирана на изкуствен интелект, която ще бъде пусната през 2020 г. В заключение Румен Радушев подчерта, че важността на изкуствения интелект е безспорна, но изключително важен за бизнеса остава и естественият интелект, защото именно човешкото докосване и разбиране правят бизнеса успешен.

 

th-15843711718-1248x832

th-15843271223-1248x832

th-15843555466-1248x832