Румен Радушев: Пандемията се оказа най-големият ускорител на дигитализацията, който светът е виждал досега

FacebookTwitterLinkedInEmail

Вестник “Банкеръ” беше домакин на видеоконференция, посветена на темата “Адаптация и управление на дигитални портфейли и банкови услуги за клиенти по време на пандемия”. В събитието взеха участие голям брой представители на банки, финансови и кредитни институции, финансови анализатори и експерти. Модератор на престижния форум беше Румен Радушев, заместник-началник сектор “Банкиране на дребно” на  Пощенска банка.
 
В началото приветствие поднесе Нина Стоянова, подуправител и член на УС на Българска Народна Банка. В словото си тя направи обстоен преглед на европейските директиви и регулаторни процеси, сигурността на електронните плащания, както и на тенденциите на дигитализация във финансовия сектор като посочи, че особено видима е тя при плащанията, които са изключително динамична и клиентски ориентирана област, в която най-често се отчита нов напредък.
 
Румен Радушев пое менажирането на конференцията като благодари на главния редактор на в. “Банкерь” Бистра Георгиева за това, че въпреки затрудненията от медията са успели да направят възможно реализирането й. “Дигитализацията, която е във фокуса на днешното събитие със сигурност е процес, на който не може да се сложи точка, защото ще продължи в следващите години и ще се развива”, заяви в откриващите си думи той.
 
Румен Радушев изнесе данни от актуално европейско проучване, според което постигнатото в рамките на изтичащата година по отношение на иновативните дигитални процеси, се равнява на постигнатото през седем години от “старата нормалност” и допълни, че всеки може да си представи какъв тласък са получили всички бизнес области в световен мащаб. “В тези интересни времена, в които живеем, позволете да цитирам една мъдрост от преди 2500 години: “Единственото постоянно нещо в живота е промяната”. Колко добре казано, особено с появата на пандемията в последните десет месеца, която, обаче, се оказа най-добрият ускорител на дигитализацията”, акцентира в словото си към участниците той.
 
“Със същата скорост процесите се отразиха и на нас, финансовите институции, и трябваше много бързо да реагираме и да създадем нов тип работни места, нови процеси и продукти, нови начини на комуникация – със служителите, но и с клиентите. Всъщност, това което планирахме за следващите години трябваше да го извършим за няколко седмици и месеци. Банките се реорганизирахме и започнахме да предлагат на клиентите си онлайн откриване на сметки, електронно кандидатстване за кредити, а по-значимото беше, че самите клиенти също започнаха да предпочитат дигиталните канали и трансформацията, което ни помогна също да се пренастроим своевременно”, категоричен беше в словото си Румен Радушев.
 
Той отбеляза също така, че всеки един на пазара преценява как да действа и адаптира стратегията си, и изрази надежда, че когато всичко отшуми, ще сме успели да дадем добавена стойност към продуктите, които предлагаме на клиентите, за да извлечем всички възможни позитиви от ситуацията.
 
В края на събитието, което беше оценено от всички участници като много полезно, Румен Радушев взе думата и обобщи, че една от най-важните насоки за работа от институции, регулатори и медии, е повишаването на нивото на грамотност сред клиентите по отношение на използването на дигиталните канали.

 

PB_Видеоконференция---в.-Банкеръ_FB-Post