Румен Радушев, мениджър сектор “Банкиране на дребно“: Бъдещето на retail банкирането е в персоналния подход

FacebookTwitterLinkedInEmail

Тенденциите в дигиталната трансформация и иновативните банкови решения бяха тема на дискусия по време на “Финансов форум Иновации”

 

 

“Бъдещето на банкирането е в персоналния подход, който зависи от това колко добре познаваме нашите клиенти, техните нужди и очаквания. В Пощенска банка непрекъснато усъвършенстваме подхода си с технологични решения, които ни позволяват да правим все по-прецизен анализ на поведението на потребителите“, заяви Румен Радушев, мениджър сектор “Банкиране на дребно“ в панелна дискусия по време на “Финансов форум Иновации“. Той посочи, че Пощенска банка е една от първите, които е внедрила най-иновативни технологии за обработката на данните, като AI, machine learning и predictive analytics, които позволяват да бъде направен изключително точен профил на клиентите и така да се отговори на техните конкретни нужди в подходящия момент.

 

Радушев подчерта, че тези процеси са стартирали в банката много преди пандемията, което е дало възможност на финансовата институция да реагира изпреварващо на предизвикателството, пред което всички бяха поставени. Той посочи, че чрез правилното и навременно използване на платформите за управление на комуникацията с клиентите, банката е успяла да идентифицира техните нужди и да им помогне в един толкова специфичен момент. “Добавихме стойност към продуктите и услугите си и това ни осигури огромно конкурентно предимство, което ни позволи да увеличим бизнеса си“, коментира Радушев. В анализа си той подчерта още, че дори и най-иновативното решение не би било работещо, ако зад него не стои стратегическа визия и добре подготвен екип, който да го управлява.

 

На въпрос за бъдещото на дигиталната трансформация и процесите в банковия сектор, Румен Радушев заяви, че вижда развитието в две посоки – персонализирани решения и отношение към клиентите, както и усъвършенстван phygital модел на обслужване, който работи благодарение на перфектния микс от канали за комуникация с потребителите. Според него този подход позволява на банката да предостави максимално таргетирана комплексна услуга, превръща всеки клиент в специален, като го поставя в центъра на процесите.