“Проспекто” дигитализира промоциите

FacebookTwitterLinkedInEmail

10 иновативни български компании ще вземат участие в първата по рода си програма за растеж Dare to Scale. Това е инициатива на българския офис на глобалната мрежа Endeavor и е насочена към подпомагане на бизнеси, които вече са преминали през стартъп фазата и са в началото на по-мащабното разрастване на дейността си. Пилотният проект се реализира съвместно с Пощенска банка и и с подкрепата на една от най-големите български софтуерни компании Скейл Фокус и на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. В тази рубрика ще ви представим десетте избрани компании.

 

След повече от 10 години житейски и работен опит в различни маркетинг агенции и компании в Белгия и Холандия през 2013 г. Огнян Попов решава да се установи отново в България и да развива своя собствена компания тук.

Идеята за нея се заражда още през 2009 г., когато той лансира в Белгия популярна и до днес онлайн платформа за дигитални брошури. Става дума за дигитална версия на познатите на всички хартиени брошури на търговски вериги, които мнозина у нас намираме в пощенските си кутии.

Това че в Белгия и в Холандия хората като цяло са по-платежоспособни, отколкото в България, изобщо не означава, че не обичат промоциите. Напротив – там се печатат десетократно повече хартиени брошури, отколкото в България при съпоставимо население, като и в двете държави хората също като у нас масово търсят промоции, т.е. по-ниски цени.
Няколко години след окончателното си завръщане в България основаната от Попов “Проспекто Груп” АД има присъствие в над 18 европейски държави и 40 служители в софийския си офис.

В България компанията развива платформата чрез Broshura.bg, като реализира близо 2 милиона месечни посещения и вече работи тясно с над 20 от водещите търговски вериги.

“По принцип търговските вериги харчат в световен мащаб над 4 млрд. евро всяка година за т.нар. безадресни брошури, с които задръстват пощенските кутии на хората, живеещи в района на техен обект. “Проспекто” дигитализира тези брошури и ги прави интерактивни и проследими”, казва Попов.

“Ние помагаме на потребителите да правят покупките си рационално, позволявайки им да избират възможно най-ниската цена за всеки търсен от тях продукт, като виждат много лесно къде той е в промоция и съответно има по-ниска цена”, обяснява Огнян.

С хартиената брошура това няма как да се направи, също и от сайтовете на търговските вериги. Защото те трябва да се отварят поотделно, всеки сайт има различен дизайн и откриването на един и същ продукт не винаги става лесно и бързо. Освен това напълно е възможно даден продукт да липсва в един сайт, просто защото не е в промоция, но въпреки това цената му да е по-атрактивна.

Но това далеч не е всичко. Дигиталната брошура, разработена от “Проспекто”, дава възможност и на клиентите им от търговските вериги да проследяват поведението на потребителя и да измерват ефекта от своите брошури и от рекламата, в която са вложили немалко пари. Това става с помощта на разработения от тях мобилен продукт.

Притежателят на смартфона, на който потребителят е разглеждал дадени продукти, най-после е решил да посети избрания от него магазин. Над самия обект е поставена GPS-точка, която регистрира влизането му в магазина и колко време е стоял вътре. Стига разбира се той да е позволил опцията “проследяване на местоположението”.

“Иначе ритейл секторът няма как изобщо да проследи какъв е ефектът от печатната брошура. Дигитализацията му позволява да измери много точно този резултат”, казва Попов.

Над 1 милион потребители посещават всеки месец платформата broshura.bg. В Европа вече имат над 6 милиона потребители.

“Правили сме много собствени проучвания на европейските пазари и заключихме, че в Западна Европа е вече доста пренаселено и затова сме се насочили към Централна и Източна Европа. В момента сме се фокусирали над Румъния и Унгария. В Унгария имаме договор с конгломерата около TV2″, казва предприемачът.

Според Огнян Попов Endeavor е синоним на подкрепа на предприемачите и той следи програмите им много отдавна. “Веднага щом чух за програмата Dare to Scale, кандидатствах. Има много предизвикателства пред компании като “Проспекто Груп” и смятам, че ще е доста интересно”, споделя той.