Пощенска банка участва в престижното международно събитие Experian Innovation Week

FacebookTwitterLinkedInEmail

 

През последните две години пандемията затрудни разбирането на истинската картина за финансовото състояние на потребителите и едноличните търговци, но от друга страна ускори дигиталната трансформация и предложи нови начини за използване на финансови услуги. Мащабното разпространение на онлайн пазаруването и цялостното дигитално взаимодействие проправи път към нова тенденция в банковите услуги, а именно пълноценно мобилно банкиране.

 

Това са част от изводите от последния доклад на Experian от 2021 за бизнеса и потребителите в региона на EMEA (Европа, Близкия изток и Африка). Той посочва, че 62% от бизнесите смятат, че са им необходими повече данни за нуждите на анализа им, докато 65% използват различни видове набори от данни за подобряване точността на техните анализи, например използване на нетрадиционни източници на данни като отворено банкиране. А 67% от бизнесите определят за приоритетни инвестициите в дигитализацията на основните им бизнес процеси.

 

Пощенска банка бе част от най-иновативните компании на Балканите и Централна и Източна Европа, поканени за първи път в обща дискусионна платформа на събитието Experian Innovation Week, провело се в края на 2021 г. Различните дискусии и формати по време на форума потвърдиха ключовите изводи от направеното проучване.

 

“Системата и алгоритъмът за ранно предупреждение, които използваме, ни позволява да защитим портфолиото си от влошаване и да поддържаме добрите взаимоотношения с нашите клиенти“, акцентира по време на уебинара Наталия Кесерова, началник отдел “Управление на проблемни активи“ в Пощенска банка.

 

Според Цвета Николова, началник отдел “Методология на кредитния риск и контрол на капиталовата адекватност“ в Пощенска банка, предизвикателства са налице не само поради ситуацията от последните години, но и в резултат на разширяването на банковите продукти и системи по време на банковия процес. “Ето защо ние сме готови да разширим източниците на данни, да подобрим качеството на данните и да се възползваме максимално от тях, като използваме повече иновации“, посочи тя.

 

Поръчаното от Experian проучване, проведено от Forrester Consulting през август 2021 г., обхваща над 598 лица, заемащи висши управленски позиции в компании в сферата на финансовите услуги и телекомуникационни фирми в региона на EMEA.

 

image_2022_01_13T10_16_16_993Z