6 месеца след внедряването на най-модерното решение за управление на комуникациите с клиенти – платформата за маркетинг автоматизация на Salesforce, Пощенска банка отчита чувствително повишение на резултатите и ефективността си при таргетираните сегменти. Това коментира Лина Върбанова, началник отдел CRM в банката по време на участието си в конференция ”Презареждане на бизнеса”, организирана съвместно от salesforce.com и Некст Консулт.
Пощенска банка е първата финансова институция в Югоизточна Европа, която предприема сериозна промяна в подхода си при комуникации с клиенти, като имплементира високотехнологично решение в тази област. Пред участниците в конференцията Лина Върбанова разказа за предизвикателствата и стъпките, през които банката премина в рамките на проекта и подчерта необходимостта от стратегически подход и ясни цели при стартиране на инициатива от такъв мащаб.
Тя увери, че благодарение на адаптирането на процесите, промените в подхода и отличното планиране на комуникациите, общуването с клиентите вече се намира на друго ниво. Новите функционалности, позволяват не само по-пълноценно управление на комуникациите, но и надграждането и подобряването на клиентското преживяване. Според Лина Върбанова платформата оценява индивидуалните предпочитания на всеки клиент и дава възможност общуването с него да бъде персонално, а това неминуемо води и до по-добри резултати.
Пълната интеграция на комуникационните канали на банката и синхронът, в който работят, ни помага да постигнем обслужване с индивидуален подход.”Преди 6 месеца стартирахме с 2 “клиентски пътеки”, насочени към новите ни картодържатели, а сега имаме 68 във всички сегменти, като всяка седмица пускаме по 2-3 нови “пътеки”, сподели още тя.
“Пощенска банка е един от клиентите, с които се гордеем най-много, тъй като това е първата банкова институция в региона, която заложи на такова високотехнологично модерно облачно решение и по този начин демонстрира иновативния си подход”, коментира Емил Вучков, партньор Клиентско преживяване и Маркетинг автоматизации в Некст Консулт.
Лина Върбанова посочи, че изборът на платформа за управление на комуникацията с клиентите е стратегическо решение, особено когато говорим за компания, която оперира активно в retail сегмента и има над 1,2 млн. индивидуални клиенти. Като част от платформата, банката използва и вграденият изкуствен интелект, който обработва информацията за поведението на клиентите буквално в реално време и спомага за оптимизиране на времето и каналите за изпращане на всяко отделно съобщение.