Една от най-силно социално ангажираните компании у нас Пощенска банка събра 250 000 лв. в рамките на стратегическото партньорство с УНИЦЕФ “Най-добър старт за всяко дете”. На специално събитие, организирано с клиенти и партньори на Пощенска банка, бяха отчетени резултатите от партньорството до момента и бяха обявени следващите стъпки. Партньор на събитието беше Американската търговска камара в България.
“Тази инициатива ангажира целия ни екип на всички нива – от служителите в клоновете, които запознават клиентите с каузата и ги насърчават да дарят, ИТ специалистите ни, които разработиха специална платформа за дарения онлайн и чрез банкомат, до мениджърския екип, който търси решения за максимална ефективност. Дългосрочната ни цел е повече деца да имат адекватна социална и здравна помощ, да растат обгрижвани по най-добрия начин, да се превърнат в икономически активна сила и да реализират потенциала си в България”, каза г-жа Петя Димитрова, главен изпълнителен директор на Пощенска банка, в качеството си на домакин на събитието.
“УНИЦЕФ има най-прекрасната мисия и голяма отговорност – да работи неуморно, докато всяко дете има възможност да расте здраво, образовано и отговорно, така че човечеството да върви напред. С тази мисия ние сме в състояние да обединим хора и много различни партньорски организации, които вярват, че децата са най-добрият ни шанс за по-добър свят. Пощенска банка доказа, че е ангажиран и отговорен партньор, и ние сме щастливи да обединим силите си с банката, нейните служители и клиенти за най-добър старт за всички малки деца в България” – каза г-жа Таня Радочай, представител на УНИЦЕФ за България.
Пощенска банка и УНИЦЕФ си сътрудничат дългосрочно за подпомагането и развиването на мрежа от “Центрове за майчино и детско здраве” в повече области на страната. Предстои откриването на Център за майчино и детско здраве в област Сливен, като крайната цел е този модел на домашни посещения да бъде приложен до национално ниво и всички семейства в България да получават нужната им подкрепа.
За периода януари – април 2014 г. медицинските сестри и акушерки от Центъра са направили 2276 домашни посещения, 697 консултации по телефона и са подкрепили 126 неосигурени бременни жени да получат безплатен гинекологичен преглед. Близо 900 са семействата, които в този период са започнали да ползват услугите на Центъра и регулярно получават консултации според нуждите им – за безопасна бременност, подготовка за раждане, помощ в първите грижи за детето, кърмене и хранене, стимулиране на интелектуалното и емоционално развитие и др. Услугите на Центъра са напълно безплатни, което ги прави достъпни за всички семейства.
В рамките на партньорството си с УНИЦЕФ България, Пощенска банка се ангажира да промотира ползите от програми, насърчаващи ранното детско развитие сред своите служители, клиенти и партньори, и създаде широка платформа за набиране на дарения – на каса в офис на банката, през банкомат и чрез онлайн банкиране. Всички трансакции, свързани с даренията към УНИЦЕФ, са освободени от такси.