Ползващите кредитна карта харчат с 12% повече от началото на годината

FacebookTwitterLinkedInEmail

29 юли 2015 г.
Експертите на Пощенска банка отчитат добра финансова култура сред потребителите с кредитна карта. Това е в пряка връзка с отстъпките и бонусите при редовното използване на картата като основно платежно средство при покупки, образователните кампании и иновациите за клиенти, които сериозните финансови институции въвеждат. Банката е сред лидерите на пазара на кредитни карти и картови разплащания, ексклузивен представител на American Express за България и партньор на Visa, първата банка с модерна мобилна апликация за своите картодържатели.

Данните на Пощенска банка сочат 12% ръст на сумите, похарчени с кредитни карти за първото полугодие на 2015 г. спрямо същия период на 2014 г. Особено осезаемо е увеличението на трансакциите на ПОС терминали в търговски обекти, където ръстът е с над 26% спрямо същия период на миналата година. Същевременно, размерът на сумите за теглене на пари в брой намалява с 14% на годишна база, а средната сума на покупка с кредитна карта намалява с 17%, което означава, че клиентите ползват все по-често кредитната си карта за ежедневни покупки.

На първо място по обороти с кредитни карти са супермаркетите, бензиностанциите, следвани от магазините за черна и бяла техника, мебели и дрехи.

Оборотите с кредитна карта по типове търговци
Над 25% от всички трансакции са в чужбина, а трансакциите онлайн или за плащане на комунални услуги се покачват с над 20% всяка година. 58% от трансакциите в страната са направени в София, по 5% във Варна и Пловдив и 4% в Бургас. Потребителите все по-често използват и функционалността “покупки на вноски”. За голямата част от тях тя е предимство, тъй като за по-големите покупки като техника или обзавеждане не натоварват бюджета си.

Разпределение на трансакциите с кредитна карта по градове
Противно на очакванията, мъжете в портфолиото на банката правят повече и по-големи покупки от жените с дял от 60% в общата сума и 53% от броя покупки. Жените от своя страна теглят много по-често пари в брой от мъжете, като делът на техните тегления е 74% от общата сума и 76% от трансакциите.

Обем на покупките с кредитна карта, разпределение мъже/жени
Сериозните финансови институции в страната инвестират в запознаването на клиентите  с всички предимства на кредитната карта, развивайки програми за лоялност, както и различни иновации, с които ги улесняват при взимането на решение какъв платежен инструмент да използват. Така те променят навиците за плащане в брой или с дебитна карта, и насърчават използването на кредитни карти.

“Нашите клиенти са добре информирани, че когато използват кредитните си карти разумно – разполагат с отлично платежно средство, което е не само удобно, но и носи допълнителни ползи. Няма друг платежен инструмент, който да им позволява да контролират финансите си по подобен гъвкав начин. Например, с кредитна карта  от Пощенска банка могат да вземат дадена  стока  веднага и след това да я изплатят на вноски. И в същото време, чрез програмата ни за лоялност получават пари обратно всеки път, когато използвате картата. За да улесним клиентите си в богатия избор от оферти и възможности, създадохме и мобилното приложение My Card. С него потребителите имат постоянен достъп до информация за всички отстъпки, предлагани от търговци и допълнителните предимства на картите им. Това нововъведение е част от стратегията ни за модерно банкиране, фокусирано изцяло върху клиента и неговите потребности”, коментира Румен Радушев, началник управление “Индивидуално банкиране” в Пощенска банка.