Петя Димитрова

FacebookTwitterLinkedInEmail

сп. Мениджър | 28.06.2016 | 00:01

Петя Димитрова е главен изпълнителен директор и председател на управителния съвет на Пощенска банка от четири години. Родена е през 1973 г. В София. Дипломиран експерт-счетоводител от Асоциацията на дипломираните експерт-счетоводители (АССА) в Лондон, притежава ЕМВА степен от Университета в Шефийлд, Великобритания, и две магистърски степени – по туризъм от СУ “Св. Климент Охридски” и по финанси и банково дело от УНСС. Има дипломи по програма за развитие на мениджърските умения от ALBA Бизнес училище за следдипломна квалификация, Харвард, сертификат за мениджърски умения от университета “Джорджтаун”, Вашингтон, диплома по “Управление и социално развитие на НПО” от Ари cm от еловия университет в Солун и Македонския университет, Гърция, лицензиран оценител от Камарата на независимите оценители в България.

“Сериозната ми кариера започна като асистент на консула на САЩ В България. Но работя от много отдавна – веднага след като завърших Английската гимназия в София, преподавах частни уроци по английски език и в детска градина”, споделя Петя Димитрова. Учейки туризъм в университета, работи в туристическа агенция и в хотел. Работи и в счетоводна къща като финансов консултант и счетоводител. След Американското посолство започва работа в PricewaterhouseCoopers, стигайки до позицията старши одитор. В Пощенска банка е от 2003 г. Започва като финансов директор, а след обединението с ДЗИ Банк през 2007 г. става прокурист на новата институция, след това заема и поста изпълнителен директор и член на УС. От 2012 г. е главен изпълнителен директор и председател на УС на банката. “Това повишение и признание за възможностите ми преди четири години определено е повратният момент в мениджърското ми развитие.” Петя Димитрова е семейна, с две деца.

***

БИЗНЕСЪТ ДНЕС И УТРЕ

“Изключително съм щастлива, че Пощенска банка е една от водещите банки в България, четвърта на пазара, с активи от над 6,6 млрд. лева, широка клонова мрежа и значителна клиентска база. В своята успешна вече 25-годишна история нашата банка завоюва стратегическо място в банкирането на дребно и корпоративното банкиране. За мен е гордост и отговорност да бъда начело на толкова бързо развиваща се институция”, казва Петя Димитрова. По думите й основен стълб в успеха на Пощенска банка са сериозните инвестиции в качество и иновации. “Разработихме и въведохме модерни и полезни за клиентите ни услуги -ново приложение за мобилно банкиране, мобилна апликация за кредитни карти и иновативни банкови продукти без аналог на пазара. Инвестираме в модерна клонова мрежа, част от която са вече 40 специализирани центъра, които консултират клиентите ни в сферите жилищно кредитиране, персонално банкиране и малък бизнес. Благодарна съм за възможността да работя с голям екип от истински професионалисти, които всеки ден посрещат промените в средата с позитивно отношение и неспираща мотивация да бъдем първи във всяко отношение.”

Банковият сектор е всекидневно предизвикателство и бъдещето на банкирането се определя от новите технологии, но и от персоналното отношение към клиентите, казва още Петя Димитрова. “Бъдещето не може да бъде спряно и иновациите, които са от полза за обществото, стават водещи и определят тенденциите на пазара, като банковият сектор не прави изключение. В Пощенска банка се стремим все повече да развиваме алтернативни канали за банкиране и да предлагаме продукти, които да улесняват динамичното Всекидневие на потребителите. Вече предлагаме пакет от дигитални услуги, с които те могат да управляват своите сметки навсякъде по света 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, независимо дали са на път, в офиса или вкъщи. Виждаме в процесите на дигитализация възможност за развитие и мотивация за постигане на още по-големи бизнес успехи. И както Винаги досега, ще се стремим да налагаме тенденциите в нашия сектор, не да следваме другите. Най-ценното е да си поставяш по-високи цели, които да се стремиш да надскачаш.”

www.postbank.bg

mediacenter.postbank.bg

***

МИНУТКАТА НА МЕНИДЖЪРА

Кой е най-дългият работен ден, който си спомняте с удоволствие?

Голяма част от работните ми дни са дълги, често работя по 12 часа и повече. Бизнесът изисква Внимание и Време, които ми доставя удоволствие да отделям.

Може би един от най-дългите ми работни дни през последните месеци бе свързан с финализирането на сделката по придобиване на Алфа Банк България от нашата банка. Екипът ни работи интензивно и отдадено, преодолявайки почти денонощно редица задачи. Но дългите работни дни са мой съзнателен избор, който ме прави щастлива.

Извън кабинета Ви кое е най-комфортното за Вас място по Време на работа?

Кабинетът ми определено е сред любимите ми места, но се чувствам много комфортно и в заседателната зала, където се събираме с екипа, за да обсъждаме идеите и решенията, които вземаме, или участваме във видеоконференции с колеги от региона, на които обменяме опит и идеи. За мен бизнесът е отборна игра и много държа на мнението на колегите ми.

Кое е най-Важното умение, което трябва да притежава добрият лидер?

За мен добрият лидер прави бизнес със сърцето си, влага максимума от възможностите си, не се предава пред предизвикателствата и се грижи както за клиентите, така и за служителите си. Като едновременно с това постига резултатите, които изискват от него акционерите на компанията. Разбира се, всичко това носи огромно напрежение, но да си добър лидер е нещо, към което всеки човек, търсейки успех в професията си, се стреми. Аз лично съм много изискващ мениджър, не е лесно да се работи с моето темпо, но имам най-добрия екип, на който се доверявам. От друга страна, вратата ми е винаги отворена и съм готова да помогна на всеки колега за решаването на проблеми от всякакво естество.

Обичате ли състезанията извън бизнеса – упражнявате ли някакъв спорт?

Обичам да карам ски. И смятам, че със същата страст, както в бизнеса, се хвърлям във всяко предизвикателство и игра през свободното си време. Такъв е характерът ми. Но за разлика от бизнеса, когато става дума за хоби и игри с децата, мога да се оставя да бъда победена.

Вашата дефиниция за успех?

За мен успехът е личностно удовлетворение от това, което си направил или създал. Успехът е комбинация от упорит труд, силна мотивация да постигаш целите си и разбира се, малко късмет. И поглеждайки назад, да се гордееш с това, което си постигнал и оставил след себе си.

Кога имате необходимост да слушате музика? Каква е Вашата музика?

Музика слушам най-често в колата, докато пътувам. Класическата музика ми помага да се концентрирам. Последната песен, която запях, беше “ДВе следи” по Време на живо изпълнение на група “Фондацията” на наше мотивиращо Вътрешно събитие, на което с над 3000 мои колеги от цялата страна отбелязахме 25-годишнината на банката.

Кой е най-спокойният момент от деня Ви?

Дните ми са много динамични, често и Вечерите. Наслаждавам се на ранните сутрини, когато се подготвям за предстоящия ден и общувам с децата си.

Какво Ви разсмива най-лесно?

В ежедневието ми се налага да бъда сериозна и делова, но се усмихвам често – на уместна шега, жест или завоювана победа. Чувството за хумор на колегите ми ме размива често.

Най-важните неща, на които ви учат децата ви?

Най-важният урок, който научих от тях, е да се радвам на момента и да го изживея пълноценно тук и сега.

Кои са важните за вас каузи? Как ги подкрепяте?

С колегите ми подкрепяме много и различни каузи, свързани с ранното детско развитие, образователни, спортни и екологични инициативи. Искрено вярвам, че всяко дете заслужава да има своето най-добро детство, и затова лично инициирах и подкрепям развитието на проекта ни съвместно с УНИЦЕФ България “Най-добър старт за всяко дете”.

Стр. 174 – 175, 176