Петя Димитрова: Отличното потребителско изживяване е приоритет в стратегията на Пощенска банка за 2020

FacebookTwitterLinkedInEmail

С успешното придобиване на Банка Пиреос България станахме още по-голяма, силна системна банка

 

Г-жо Димитрова, Пощенска банка придоби през 2019 г. Банка Пиреос България. Какво означава за потребителите тази сделка?
 
2019 г. беше поредната стратегически важна година, в която ние от Пощенска банка постигаме добри финансови резултати и внедряваме иновации в услуга на клиентите си. Това се случи паралелно с успешната сделка за придобиване на Банка Пиреос България и обединението, което успяхме да осъществим в рекордно кратък срок – за по-малко от 5 месеца. Консолидацията, която реализирахме, е ключова за цялата група Юробанк с основни акционери канадски и американски фондове, от която ние сме част. Това е част от стратегията ѝ да разширява дейността си на пазарите, на които е лидер.
 
Пазарният ни дял на българския пазар вече е от над 10 % по размер на активи, кредити и депозити и заемаме трето място: по размер на кредитния портфейл с обем от 7,5 млрд. лв. и по размер на депозитите – с 9,3 млрд. лв.
 
Придобиването на Банка Пиреос означава, че Пощенска банка вече е още по -голяма и силна системна банка, която занапред ще има повече възможности да инвестира в потребителско удовлетворение, иновации и по-широка и модерна клонова мрежа.

 

Разбрахме, че стартирате трансформация на клоновата мрежа на Пощенска банка, която ще реализирате през 2020 г. В какво се изразява промяната?
 
След обединението вече имаме още по-широка клонова мрежа от над 200 офиса, което е удобство за потребителите, предпочитащи личния контакт с банкера си. За да подобрим допълнително обслужването в тях, Пощенска банка стартира мащабна трансформация на офисите си, които стават още по-дигитални и модерни. През ноември 2019 г. открихме първите си три “дигитални” офиса в София, които представят модела на промяната. Те са с ултрамодерен дизайн, в тях са обособени дигитални зони за самообслужване, които пестят на клиентите ни време и дават на нашите експерти повече възможности да консултират потребителите с подходящи за тях финансови решения.
 
Трансформацията на клоновата ни мрежа е част от цялостната ни политика да въвеждаме иновации, които подобряват изживяването на нашите клиенти.
 
Горди сме, че получихме няколко високи международни признания за успехите си в тази насока. Пощенска банка беше отличена със злато за осигуряване на отлично клиентско преживяване в банкирането в един от най-престижните конкурси в банковия сектор – The Retail Banking: Europe 2019 Awards. За втора година авторитетният конкурс World Finance Banking Awards 2019 пък ни награди като най-добра банка в банкирането на дребно в България. Сред аргументите за приза бяха иновативният ни и устойчив модел на банкиране на дребно, разработените от нас модерни продукти и услуги, широката клонова мрежа в цялата страна, алтернативните канали за комуникация и многобройни възможности за професионална финансова консултация от нашите експерти.
 
С всичко, което правим, постоянно доказваме, че Пощенска банка е модерна, иновативна, дигитална и фокусирана върху отличното потребителско изживяване, което остава приоритет в стратегията ни развитие през 2020 г. Искам специално да благодаря на всичките наши клиенти, партньори и служители, защото сме добри именно за тях и благодарение на тях.

 

Визитка:
 
Петя Димитрова е главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка. Тя е член на управителните съвети на Асоциацията на банките в България, БОРИКА, Фондация “Атанас Буров”, сдружение “Ендевър България” и Международния банков институт и е асоцииран член на УС на КРИБ. Носител е на над 20 престижни български и международни награди. Под нейно ръководство Пощенска банка става през последните години една от най-награждаваните финансови институции у нас.

 

BGW2020 - Postbank - 1