Петя Димитрова на Финансов форум “Иновации”: Банката на бъдещето ще предоставя универсална услуга на своите клиенти благодарение на phygital банкиране

FacebookTwitterLinkedInEmail

 

“В Пощенска банка подготвяме процесите за изцяло дигитализирано първокласно клиентско преживяване, като използваме потенциала на модерните технологии. Дългосрочната ни визия на лидер в банковия сектор е с фокус върху универсалното обслужване на нашите клиенти. Благодарение на иновациите и високотехнологичните решения, в които постоянно инвестираме, ние модернизираме и дигитализираме всички канали, с които достигаме до потребителя. Предлагаме продукти и услуги, които непрекъснато се усъвършенстват и развиват, за да осигурим комплексно преживяване и максимално удовлетворение на нашите клиенти“, подчерта Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка по време на участието си в конференцията “Финансов форум Иновации“, организирана от Асоциация Банка на годината. Събитието, което се провежда за осма поредна година, дава трибуна за дискусия на лидерите в сектора, като задава тенденциите за развитието на финансовата сфера както в глобален, така и в национален план.

 

Основни теми на това издание на форума бяха дали и накъде ще продължи динамичната дигитална трансформация, провокирана и от пандемията, и как ще се развие въвеждането на финансовите технологии в банковия сектор.

 

“Сериозните инвестиции в дигитална трансформация, които реализирахме в последните години, ни подготвиха да посрещнем новите очаквания на клиентите по отношение на дистанционното банкиране. В Пощенска банка регистрираме значителен ръст на извършените дигитално финансови операции спрямо тези във физически клон на банката – 85% от трансакциите на клиентите ни се случват в онлайн среда към края на 2021 г. Значителен е ръстът и на броя на трансакциите през мобилното ни банкиране – увеличението е с 50% към края на 2021 г. спрямо 2020 г., а над 70% от документите за основните банкови операции се подписват електронно. Тези данни са категорични, че нашите клиенти предпочитат дигиталните форми на банкиране, а ние удовлетворяваме очакванията им“, отбеляза Петя Димитрова, като посочи, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще.

 

“Същевременно наличието на физически локации дава възможност за личен контакт, а това е нещо, на което много от клиентите ни държат. Ето защо ние мащабно модернизираме цялата клонова мрежа на Пощенска банка. Потребителите високо оценяват новата ни модерна визия и комбинацията от дигитални услуги и физическо присъствие, които им предлагаме. Във всички наши реновирани клонове въвеждаме дигитални зони за експресно банкиране и разширяваме техните функционалности“, допълни тя.

 

“Аз вярвам, че phygital моделът е бъдещето на банкирането. Хибридните форми на банкиране, комплексният модел между дигитални и физически услуги, потребителското преживяване в различни канали и платформи – последователно, в реално време – това е, което правим в Пощенска банка и което очакват нашите клиенти“, заключи Петя Димитрова.

 

Главният изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка прогнозира, че ускорената дигитализация ще доведе до успешни колаборации на традиционните финансови институции и финтех компаниите. “Лидерите в банковия сектор разполагат със сериозни ресурси, ето защо е напълно постижимо сътрудничеството с финтех компаниите. Сътрудничество, което ще помогне на тези компании да разгърнат своя потенциал“, сподели Петя Димитрова.

 

“Бъдещето на банките е в това да се кооперират с финтех компаниите, за да може технологиите да достигат максимално бързо до клиентите и те да получават най-добрите услуги. И все пак потребителите ще продължат да предпочитат банките като място за съхранение на своите финансови ресурси, тъй като ги разпознават като надеждни и стабилни институции, затова те имат водеща роля в подобно сътрудничество“, акцентира тя.

 

“Когато чертаем стратегии и визия за бъдещето на банкирането, не трябва да забравяме, че потребителите избират да са лоялни и да се доверят на стабилните, системни, доказали своята лидерска позиция в банковата сфера финансови институции“, каза в заключение главният изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка Петя Димитрова.

 

20220609_113139