“В Пощенска банка подготвяме процесите за изцяло дигитализирано първокласно клиентско преживяване, като използваме потенциала на модерните технологии. Дългосрочната ни визия на лидер в банковия сектор е с фокус върху универсалното обслужване на нашите клиенти. Благодарение на иновациите и високотехнологичните решения, в които постоянно инвестираме, ние модернизираме и дигитализираме всички канали, с които достигаме до потребителя. Предлагаме продукти и услуги, които непрекъснато се усъвършенстват и развиват, за да осигурим комплексно преживяване и максимално удовлетворение на нашите клиенти“, подчерта Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка по време на участието си в конференцията “Финансов форум Иновации“, организирана от Асоциация Банка на годината. Събитието, което се провежда за осма поредна година, дава трибуна за дискусия на лидерите в сектора, като задава тенденциите за развитието на финансовата сфера както в глобален, така и в национален план.
Основни теми на това издание на форума бяха дали и накъде ще продължи динамичната дигитална трансформация, провокирана и от пандемията, и как ще се развие въвеждането на финансовите технологии в банковия сектор.
“Сериозните инвестиции в дигитална трансформация, които реализирахме в последните години, ни подготвиха да посрещнем новите очаквания на клиентите по отношение на дистанционното банкиране. В Пощенска банка регистрираме значителен ръст на извършените дигитално финансови операции спрямо тези във физически клон на банката – 85% от трансакциите на клиентите ни се случват в онлайн среда към края на 2021 г. Значителен е ръстът и на броя на трансакциите през мобилното ни банкиране – увеличението е с 50% към края на 2021 г. спрямо 2020 г., а над 70% от документите за основните банкови операции се подписват електронно. Тези данни са категорични, че нашите клиенти предпочитат дигиталните форми на банкиране, а ние удовлетворяваме очакванията им“, отбеляза Петя Димитрова, като посочи, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще.
“Същевременно наличието на физически локации дава възможност за личен контакт, а това е нещо, на което много от клиентите ни държат. Ето защо ние мащабно модернизираме цялата клонова мрежа на Пощенска банка. Потребителите високо оценяват новата ни модерна визия и комбинацията от дигитални услуги и физическо присъствие, които им предлагаме. Във всички наши реновирани клонове въвеждаме дигитални зони за експресно банкиране и разширяваме техните функционалности“, допълни тя.
“Аз вярвам, че phygital моделът е бъдещето на банкирането. Хибридните форми на банкиране, комплексният модел между дигитални и физически услуги, потребителското преживяване в различни канали и платформи – последователно, в реално време – това е, което правим в Пощенска банка и което очакват нашите клиенти“, заключи Петя Димитрова.
Главният изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка прогнозира, че ускорената дигитализация ще доведе до успешни колаборации на традиционните финансови институции и финтех компаниите. “Лидерите в банковия сектор разполагат със сериозни ресурси, ето защо е напълно постижимо сътрудничеството с финтех компаниите. Сътрудничество, което ще помогне на тези компании да разгърнат своя потенциал“, сподели Петя Димитрова.
“Бъдещето на банките е в това да се кооперират с финтех компаниите, за да може технологиите да достигат максимално бързо до клиентите и те да получават най-добрите услуги. И все пак потребителите ще продължат да предпочитат банките като място за съхранение на своите финансови ресурси, тъй като ги разпознават като надеждни и стабилни институции, затова те имат водеща роля в подобно сътрудничество“, акцентира тя.
“Когато чертаем стратегии и визия за бъдещето на банкирането, не трябва да забравяме, че потребителите избират да са лоялни и да се доверят на стабилните, системни, доказали своята лидерска позиция в банковата сфера финансови институции“, каза в заключение главният изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка Петя Димитрова.