Октомври 2014| сп. “Premium Lifestyle”
Петя Димитрова е главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Пощенска банка. Член е па УС на Международния банков институт, Асоциацията на банките в България, Американската търговска камара, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, настоятелството на AUBG. Член е на Форума на младите световни лидери към Световния икономически форум в Давос, на Gcrson Lchrman Group Accounting Council, Лондон, па Chartered Management Institute, Великобритания, на Клуба на финансовите директори в България, съосновател е на Обществения съвет на жените в бизнеса.
Какви са основните промени в професията ви в последните 10 години?
Интензивната дигитализация във всички сфери на живота в последните години очерта водещите промени в изискванията към бизнеса. Поведението на потребителите и необходимостта от достъп до банкови услуги 24 часа, 7 дни в седмицата, са главните предпоставки да инвестираме в разработването на иновативни решения и да адаптираме процеса си на работа в тази посока.
Споделете с нас една добра “стара” практика от бизнеса Ви, която работи и днес.
Добрата комуникация има ключово значение за постигането на целите, които си поставяме. Важно е лидерът да мотивира и вдъхновява екипа си, за да може всеки един негов член да разгърне пълния си потенциал. Заедно реализираме идеите си по-добре и даваме по-качествени резултати. Без екип няма успешен лидер или мениджър. Изключително важно е да комуникираме ефективно както на вътрешно ниво, така и с нашите клиенти – това мога да посоча като “стара практика”, която винаги работи.
Какво е новото, което предстои за Пощенска банка през 2015 г.?
В Пощенска банка иновациите са ежедневен процес. Работим и предлагаме не само нови финансови решения, но и тясно таргетирани и сегментирани продукти, насочени към конкретните нужди на всеки един от нашите клиенти. Изключително мотивирани сме да продължим да изпълняваме ролята си на една от най-иновативните компании в Европа. Вярваме, че стремежът към новаторство и смелите решения за инвестиции в продукти и технологии, като част от корпоративната ни философия, но най-добър начин отразяват нуждите на пазара.
Съгласна ли сте, че: “Всяко ново е добре забравено старо”?
В банковата сфера иновациите и персонализираното обслужване са в основата на успеха. Затова сме гъвкави спрямо динамиката на пазара и въвеждаме продукти, които са изцяло нови за България. “Спестовен жилищен кредит” е пример за такъв продукт, който не само успешно се доказа на българския пазар, но донесе и международно признание за страната ни на Европейските бизнес награди в категорията за иновации.
Има ли нещо “старо”, от което никога няма да се откажете? Имали нещо “ново”, без което вече не можете?
Няма да се откажем от един, бих казала, “вечен” принцип – да бъдем финансов партньор през целия живот на нашите клиенти. По отношение на новото – отдавам голямо значение на глобалната мрежа, която свързва всичко и всички хора на планетата днес. Настоящето и перспективите за бъдещето са обещаващи по отношение на възможностите, които онлайн пространството ни предоставя. Важно е да се възползваме от тях, защото ни улесняват в ежедневието. За пример мога да дам услугата за онлайн видеоконсултация по Skype, която нашите клиенти могат да ползват – лесно, бързо и безплатно. Услуги като тази са изцяло в полза на потребителите и са създадени за тяхно удобство. Сигурна съм, че дигиталната ера, в която живеем, ще ни помогне да продължим да се развиваме и всеки ден да показваме на нашите клиенти бъдещето в сегашно време.