Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС на Пощенска банка: Хората сами ще поемат контрол върху своите операции

FacebookTwitterLinkedInEmail

В. 24 часа, 05.12.2020 г.

 

Как си представяте банката на бъдещето?
 
Банката на бъдещето е дигитална и позволява на клиентите да банкират от разстояние. Затова Пощенска банка стартира кампанията Bank@Home, c която насърчи клиентите да си останат у дома и да банкират дистанционно. Дадохме им възможност да заявяват онлайн и получат дебитни и кредитни карти на желан от тях адрес. Всеки момент ще стартираме и специалния ни мобилен портфейл, с който клиентите ни ще могат да получат още повече банкови услуги през телефона си. Ще предложим и възможността за подписване на договори от разстояние чрез електронен подпис, с което да “спестим” още малко от необходимостта да посещават банков офис. Банката на бъдещето дава възможност на клиентите сами да поемат контрол върху своите операции. Затова въведохме и дигитални зони за експресно банкиране в нашите клонове, които осигуряват повече бързина и удобство на клиентите ни.
 
Банката на бъдещето обръща внимание и на вътрешните си процеси. Затова бяхме първата банкова институция у нас, която осъществи мащабна и сериозна оптимизация и само в рамките на 6 месеца, използвайки Robotic Process Automation технологии, оптимизира работата на 20 ръчни процеса в “Кредитна администрация”. За да подобрим комуникациите между екипите, въведохме и специално мобилно приложение Digital Office, c което можем да управляваме още по-лесно вътрешните си процеси и това е изключително удобство, тъй като имаме много офиси и служители в цялата страна.

 

Готов ли е българинът за новостите в банкирането?
 
Пандемията безспорно промени банковия сектор към желаната посока на дигитализация и предоставянето на иновативни услуги от разстояние. Сега съвсем очаквано, наблюдаваме ръст на потреблението през дигиталните ни канали – увеличено използване на мобилното и онлайн банкиране, кандидатстване за кредит онлайн, както и ръст на плащанията с карти за сметка на тези в брой.
 
Стратегията ни е да развиваме иновативните ни дигитални канали, сред които са мобилното банкиране, специалните дигитални зони за експресно банкирне мобилното приложение EVA Postbank връзка с експерт на банката в реално време чрез функцията live chat. Българският потребител приема радушно иновациите. От средата на годината работят новите ни дигитални зони за експресно банкиране в 32 офиса на банката в 15 града в страната. Обратна та връзка е повече от положителна, тъй като клиентите високо оценяват факта че на тях могат сами да извършват около 90% от касовите операции. Това ни стимулира да продължим да ги развива ме и постепенно смятаме да въведем такива зони във всички наши клонове в страната. Традиционното банкиране в клоновете няма да изчезне. Винаги ще има и такива клиенти, които ще предпочетат личния контакт и ще искат персонално отношение, консултация и среща лице в лице със своя личен банкер.

 

d0780cae156a7c45da677ac2b72cbdaa_small