Петя Димитрова: Вдигаме летвата по-нагоре всеки път, когато успеем

FacebookTwitterLinkedInEmail

Икономика | 09.03.2016 | 00:01

Петя Димитрова е главен изпълнителен директор и председател на УС на Пощенска банка. Тя е член и на УС на Международния банков институт, Асоциацията на банките в България и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България. Член е на Настоятелството на Американския университет в България, както и на Индустриалния консултативен съвет по промишлеността на CITY College към университета в Шефийлд, Великобритания. Носител е на наградата “Мисис Икономика” 2015.

Днес иновациите са силата, която държи един бизнес конкурентен на пазара. Те определят неговия пулс и му дават добавена стойност. Да бъдеш иновативен, означава да си представяш бъдещето и да имаш план как да го посрещнеш. Да предвиждаш и да създаваш тенденции. Иновациите изискват смелост, инициативност и мотивация, които трябва да се прилагат ежедневно. Днес вече не е достатъчно да кажем “Ние правим това по-добре от всички други”, по-ценно е “Никой друг не прави това, което правим ние”.

Моето разбиране за иновация е, че тя не се изчерпва само със създаването на един голям продукт, който да наложиш на пазара, а с много малки иновации – ден след ден. Убедена съм, че ако една компания иска да постигне нещо ново, трябва да се вгледа в нуждите на своите клиенти и да мисли в перспектива, защото днес средата е различна и тя налага промяната да се случва всеки ден. Банковите офиси все повече се превръщат в място за консултация и получаване на експертен съвет. За ежедневните си трансакции клиентите използват телефоните и компютрите си. Затова трябва да познаваме добре клиента, нуждите на домакинството му или тенденции в сектора, в който развива своя бизнес. Да се информираме и да мислим като клиента, за да му предложим най-доброто финансово решение. Често споделям на своя екип една мисъл, когато ги мотивирам, за да постигаме още повече: “Радвайте се на постиженията си, но повдигайте летвата мъничко по-нагоре всеки път, след като успеете в нещо”.

Клиентът иска индивидуален подход – не той да се съобразява с банката, а банката да се съобрази с него, да има достъп до парите си по всяко време и навсякъде, да получава индивидуално разработена оферта, да се чувства специален. Предлагаме не само нови канали за банкиране, но и тясно таргетирани и сегментирани продукти, насочени към конкретните нужди на клиентите ни.

В нашата компания иновациите са възможни благодарение на екипната работа. Заедно реализираме идеите си по-добре и постигаме по-качествени резултати. Като едни от лидерите в сектора знаем, че успехът е резултат от постоянство и ежедневно търсене на възможности за развитие. Вярвам, че за да успява един екип, трябва да има ясна визия, която да следва целеустремено и която да го зарежда.

Най-важното за нас е да предоставяме на клиентите си продукти и услуги с добавена стойност, да бъдем модерни и дигитални, но да не загубим човешкия контакт с тях. Именно личният контакт и консултациите остават водещи за нас, като балансът между новото и традиционното в банкирането е от ключово значение.

Последната новост, която въведохме, е специална програма за семейно банкиране. Тя лесно може да се адаптира към финансовите потребности на клиентите, като членовете на семейството сами решават кои продукти да включат и от кои преференции да се възползват. През 2016 г. отново ще се стремим да бъдем различни и да налагаме тенденциите в нашия сектор.

Стр. 42