Петя Димитрова: Банките са най-подготвени за приемането на еврото

FacebookTwitterLinkedInEmail


Ще имаме умерена политика по отношение на покачването на лихвите, която ще отговаря на нуждите на нашите клиенти, заяви Петя Димитрова по време на участието си в конференцията “Банките и бизнесът“

 

“Банките са най-подготвени от всички за приемането на еврото и за нас е много важно решението да бъде взето максимално бързо, за да направим нужните инвестиции и да доведем процеса до край“, това заяви Петя Димитрова, главен изпълнителен директор на Пощенска банка по време на участието си в престижния форум “Банките и бизнесът“, организиран от вестник Капитал. Тя посочи, че специално в Пощенска банка се работи по този въпрос вече повече от година, но в момента е изключително важно да започне да се работи и на ниво държава и правителство.

 

По думите й в момента, в който е взето решение за влизането на България в банковия съюз, е съвсем логично да бъде направена и следващата крачка с присъединяването към еврозоната, като разговорът оттук нататък трябва да бъде в посока как да се обезпечи технически този процес. Според Петя Димитрова трябва да бъдат положени повече усилия да бъде обяснено на хората какви са ползите от приемането на еврото.

 

“Ние много пъти пледирахме да има работна група и план, по който да се работи. Все още не сме изпуснали момента, но е нужно много усилие от всички страни, ако искаме да влезем от 1 януари 2024 година.

 

По отношение на развитието на икономическата среда Петя Димитрова направи своята прогноза и посочи, че е умерен оптимист, като уточни, че трябва да се вземе предвид това, че в момента банковата система е в много добро състояние – с много добра ликвидност, капиталова адекватност и изключително ниски нива на лоши кредити. Тя посочи, че с всички регулации, които предстоят, както и увеличаването на антицикличния буфер от страна на БНБ, можем да говорим за достатъчно резерви, за да преминем през предизвикателствата, които ни очакват.

 

“В банковата сфера ние сме управлявали кризи и смятаме, че сме изключително по-добре подготвени от предишния път“, коментира Петя Димитрова и посочи, че при нас процесите се развиват със собствено темпо. Тя даде пример с нивата на лихвите, които у нас все още не са толкова високи, колкото в останалите държави. “Ще имаме умерена политика, която ще отговаря на нуждите на нашите клиенти“, посочи още главният изпълнителен директор на Пощенска банка и поясни, че най-важно е банката да бъде близо до своите клиенти и да поеме ролята си на доверен финансов консултант, като им обяснява правилно ситуацията, за да са наясно с развитието на всички сценарии и собствените си възможности.

 

В коментар за развитието на банковия сектор Димитрова посочи, че ще продължи процесът на дигитализация, защото безспорно това е начинът за преминаване към по-голяма ефективност, с повече ползи за клиентите. Тя заяви, че в Пощенска банка са направени много иновации в тази посока, за да осигурим отлично преживяване на своите клиенти.