Основно българи инвестират в имоти по Черноморието тази година – това отчетоха експерти в  онлайн дискусия за състоянието на пазара

FacebookTwitterLinkedInEmail

Купувачите търсят максимално завършени имоти, с предпочитание към локации в близост до града.

 

Основните участници в пазара на имоти по Черноморието тази година са българите – това сочат данните, изнесени по време на онлайн дискусия за състоянието на пазара в региона, организирана от водещия сайт imoti.net, с основен партньор Пощенска банка. От цитираните цифри става ясно, че се търсят предимно завършени имоти, като се запазва интереса към по-просторни къщи и жилища в близост до градовете.
 
Според участниците в дискусията пазарът много бързо се е възстановил след обявяването на извънредното положение през март, но ситуацията се е отразила върху предпочитанията и поведението на купувачите. Даниела Иванова, началник отдел “Ключови партньорства и пейрол бизнес” в Пощенска банка коментира, че през юни и юли пазарът буквално се е рестартирал и цифрите показват много добра динамика, като специално Пощенска банка отчита ръст от около 30% в търсенето на жилищни кредити. Тя потвърди, че съществува предпочитание към просторни имоти около града и даде пример със “Свети Константин и Елена“, който все повече губи облика си на курортно селище и се оформя като квартал на Варна, в който хората живеят, благодарение на бързите и лесни комуникации с центъра на града.
 
Наблюденията на експертите са, че имотите продължават да бъдат възприемани като устойчива инвестиция и един от най-добрите показатели за това са продажбите “на зелено“, като специално във Варна това са над 50% от новите проекти. Интересна промяна се наблюдава и в поведението на строителните предприемачи, които предлагат нова схема за плащане, като изискват 20% от цената на имота на предварителен договор и 80% при въвеждането му в експлоатация.
 
Даниела Иванова заяви, че правилната и адекватна реакция на Пощенска банка по време на пандемията е една от причините банката да отчита ръст по-висок от този на пазара. “Имаме различни продукти, които добавят стойност за клиентите и са чудесен избор в настоящата ситуация“, коментира Иванова и припомни, че клиентите на Пощенска банка могат да се възползват от разнообразни варианти, съобразени с техните финансови възможности – опцията Флекси например позволява пропускане на една вноска годишно или намаляване наполовина на до шест вноски по избор два пъти в годината. Изключително удобен за клиентите е и спестовният жилищен кредит, чрез който те сами намаляват плащанията си, тъй като се олихвява само разликата между кредита и спестяванията им. Другата уникална за пазара опция е Супер жилищния кредит с фиксирана лихва за 30 години, което гарантира спокойствие и предвидимост за клиентите.
 
По време на дискусията стана ясно, че пазарът в Бургас все още не е преодолял форсмажорните обстоятелства от началото на годината, а единствената локация по Южното Черноморие, която регистрира по-сериозен интерес от страна на купувачите е Созопол.
 
Дискусията е част от мисията на “Годишните награди на Imoti.net”, която насърчава добрите практики в сектора. Това е единственият форум, на който се оценяват постиженията, коректността и добрата репутация на компании и експерти в сектор недвижими имоти. Поредицата от събития се осъществява с подкрепата на Пощенска банка – генерален спонсор на инициативата.

 

PB_FB-post_kolaj_Imoti.net_02.11.20