Николай Лазаров: Предлагаме отлично клиентско изживяване, защото познаваме клиентите си и техните желания

FacebookTwitterLinkedInEmail

Николай Лазаров, началник управление “Продажби индивидуално банкиране” в Пощенска банка, бе специален гост в подкаста “Сутрешно предаване за мениджъри“ с водещ Пламен Петров. В епизода двамата обсъдиха широк кръг от теми, свързани с модерните банкови услуги и продукти, които финансовата институция предлага, както и съвременните тенденции в банкирането и кредитирането.
 
‘‘Най-големият актив, с който банките разполагаме, е доверието. Това в пълна сила важи и за клиентите от Премиум сегмента на Пощенска банка, защото те имат богат опит, могат да преценят адекватността на едно специално обслужване и такова предложение, както и да видят добронамереността. Друга специфика е, че Премиум клиентите имат по-дългосрочно планиране във вижданията си, имат засилено критично мислене“, сподели в хода на разговора Николай Лазаров.
 
Той разказа, че в Пощенска банка обслужването на клиентите е водещ приоритет, но за да бъде постигнато отличното обслужване трябва клиентите да бъдат детайлно познавани, какво желаят, какви планове имат и как смятат да ги развият във времето. “Само така можеш да предложиш на клиента най-доброто за него решение и това общуване се гради стъпка по стъпка всеки ден. Често правим проучвания, свързани с това доколко Премиум клиентите ни познават своя банкер. Това е важно, за да разберем на какъв етап са отношенията “банкер – клиент“. Може да са в начална фаза, съвсем наскоро да са установили връзка или пък да се познават от години. Оттук насетне можем да направим съответните изводи и да развиваме отношенията с клиента“, допълни Николай Лазаров.
 
‘‘Именно за да успеем да предложим на клиентите от този клас едно съвършено изживяване, в началото на годината Пощенска банка откри своите уникални Premium центрове, които са издържани в луксозна обстановка и модерен високотехнологичен дизайн, и осигуряват комфорт и конфиденциалност, в съчетание с безкомпромисни стандарти на обслужване“, заяви Николай Лазаров и подробно обясни за всички предимства, които се предлагат в тези центрове, като възможност за видео-срещи и консултации, както и отделна специализирана телефонна линия.
 
Запитан от водещия как се подготвят специалистите, които обслужват клиенти от високия клас, Николай Лазаров посочи, че те преминават през изключително важни програми и курсове, засягащи банковото консултиране. ‘‘За мен, обаче, един от водещите фактори в обучението е личният пример. Благодарение на това, всеки един от моите колеги, с които имам щастието да работя, може в даден момент да поеме нов клиент или да се включи в казус. На второ място, в Пощенска банка имаме много стриктен подбор на кандидати, които желаят да работят в Премиум сегмента. Кандидатът трябва да има определен професионален бекграунд, да има сериозна експертиза със широк спектър от банкови продукти, наличието на етични норми и богата вербална и невербална подготовка също са от огромно значение. На трето място са всички допълнителни умения, които експертите в Премиум клас обслужването усвояват в процеса на практическа работа. Това е моментът, в който опитен колега, в ролята на ментор, предава ‘‘на терен“ своите умения на нов колега. По този начин, в реална среда, най-добре се усвояват различните протоколи, с които работим – покани за срещи, организацията им, потвърждаването им – всеки един детайл, колкото и малък да изглежда на пръв поглед, се отработва и реализира, защото обслужването е топ приоритет за нас“, сподели Николай Лазаров.
 
Двамата обсъдиха и ситуацията в момента и как пандемията в последната година повлия върху всички сектори от икономиката и живота. ‘‘Без съмнение пандемията беше катализатор на дигитализиране на редица процеси и ние в Пощенска банка успяхме да се възползваме от това, защото имахме вече зададени параметри, които доразвихме буквално за няколко седмици миналата пролет“, каза Николай Лазаров.
 
Според него, именно това е позволило на банката да развие и създаде още по-стойностни и модерни решения и продукти. ‘‘В началото на годината предложихме кредитна карта от ново поколение. Ние сме първата банка в България, която пуска на пазара метална кредитна карта Mastercard UNIVERSE. Така за пореден път доказахме позицията си на новатор в сектора и успяхме да предложим на клиентите си продукт от най-висок клас и по този начин да им гарантираме предимството, което заслужават“, категоричен бе Николай Лазаров. На слушателите на популярния подкаст той представи и други продукти, които Пощенска банка предлага, като иновативния депозитен продукт ‘‘Структуриран Депозит INDEX DUO GOLD“, без аналог на пазара, създаден за да отговори на потребителското търсене на възможности за инвестиции с по-висока доходност.
 
Николай Лазаров сподели пред слушателите на подкаста, че свободното време обича да прекарва с двете си дъщери и семейството, както и в четене на художествена литература, като сред любимите му автори са Йордан Йовков, Артър Хейли, Кен Фолет. “Моята вътрешна мотивация, когато всяка сутрин отивам на работа, е повече или по-малко да оставя трайна следа като висок стандарт на професионализъм сред колегите, с които работим и споделяме заедно всичко“, отбеляза Николай Лазаров и допълни, че който не работи, той не греши, но всеки трябва да бъде запомнен с доброта и човечност, така че да може да погледне човека отсреща открито в очите.