Лина Върбанова участва в петото издание на ежегодния форум за дигитални финанси NEXT DIFI 2021

FacebookTwitterLinkedInEmail

 
Лина Върбанова, началник отдел CRM в Пощенска банка, участва в NEXT DIFI 2021. Това бе петото издание на ежегодния форум за дигитални финанси, финтех и банкови иновации, на който се дискутираха навлизането на новите технологии във финансовите услуги, както и начините, по които светът купува, взема назаем и инвестира. Сред обсъжданите теми бяха перспективите пред дигиталното банкиране, блокчейн, кредитиране, програми за стартъпи, възникващи глобални банкови заплахи, кибер-сигурност и развитие на нови продукти и услуги.

 

Лина Върбанова бе гост в панела “Актуалните тенденции във финансовите услуги, иновативни технологии, новите играчи и трансформираните бизнес модели“. По време на разговора тя презентира водещите световни тенденции в имплементирането на изкуствен интелект в процесите в банковия сектор.

 

“Фокусът на нашата работа в Пощенска банка е не просто да направим процесите по-дигитални, а да ги направим подходящи за всички клиенти в различните сегменти – за тези, които оценяват удобството на онлайн каналите, но и за тези, които предпочитат традиционните физически клонове“, посочи по време на участието си тя.

 

Лина Върбанова акцентира, че зад изкуствения интелект се крие трудът на огромен брой хора, които селектират, подреждат и тестват огромни масиви от данни, затова неговото прилагане изисква повсеместно разбиране, както на технологията, така и  на нивата от риск, които подобен модел би могъл да носи в себе си. “Една голяма част от света би могла да се дигитализира, да се анализира и да предизвика последващи действия, базирани на моделите, които всички наричаме изкуствен интелект“, каза тя.

 

Според Лина Върбанова, във финансовата сфера, в бизнес и оперативните модели могат да се използват редица технологии, свързани с изкуствен интелект. “Добрите практики показват, че в редизайна на бизнес моделите най-добре е да се фокусираме върху вариациите и гъвкавостта при вземаните решения. Откъм оперативната страна стои редуцирането на разходите и времето, както и етичната и правна страна на въпроса“, допълни тя и изтъкна, че винаги трябва да се стартира от избора на най-правилния процес, който да бъде трансформиран.

 

“Това, което установихме в нашата практика е, че от ключово значение е екипът. В Пощенска банка много успешно се оказа комбинирането на бизнес, технически и аналитични умения в един екип, който да работи по такъв тип проекти“, посочи Лина Върбанова като отбеляза, че целта е била динамично моделиране на клиентски сегменти – сегментация, която да показва различни детайли от ежедневието, а специален дигитален индекс е посочвал кой е най-подходящият канал за комуникация с клиента и най-точния момент, защото всеки има различни предпочитания – вайбър, мейл, телефонен разговор.

 

“Технологичните проекти са стратегическа точка в развитието на финансовите институции. Факторите, от съществено значение за успеха ни в Пощенска банка са подкрепата от висшия мениджмънт, фокусът върху добавената стойност на продуктите и доверието, на което се радваме“, завърши тя презентацията си.

 

 

image_2021_10_05T08_09_44_549Z