Лина Върбанова на Digital Trends 2021: Всеки от сегментите, които развиваме, има еквивалент в дигитална и във физическа среда

FacebookTwitterLinkedInEmail

Експерти от световни и български компании обсъдиха тенденциите и възможностите за развитие на електронната търговия, финтех услугите и предизвикателствата пред банките, по време на конференцията Digital Trends 2021.

 

Лина Върбанова, началник отдел CRM в Пощенска банка, участва в панел, посветен на дигиталната трансформация и визията на банката от бъдещето. Тя посочи, че пандемията от последните две години е създала безпрецедентни ситуации за много компании и тези, които продължават да имат ясна перспектива за своята дигитална трансформация, ще се бъдат лидери на бъдещето. “Банковата индустрия започна да се променя по-бързо, преформулирахме дългосрочните си стратегии, за да посрещнем дигиталното бъдеще, изпълнено с повече предимства, удобства за клиентите, осигуряващо най-важното – бързина на обслужване, която спестява време на потребителите, както и разнообразие от услуги, които могат да се ползват от разстояние“, отбеляза Лина Върбанова.

 

“Банките трябва да постигнем скоростта, присъщи на технологичните компании, но да продължим да спазваме високи стандарти за сигурност, отговаряйки на регулаторните изисквания, които следваме. Мисля, че това вече го демонстрираме – развиваме се изключително бързо и сме готови да обслужваме клиентите си напълно дигитално“, каза тя по време на разговора.

 

Лина Върбанова изтъкна, че процесите на дигитализация няма да попречат на съществуването на физическия банков клон. По думите й, той “определено има своето място, защото възможността за пряк контакт между служител и клиент е много важна, а и има градове извън големите, в които посещението в банковия офис все още е предпочитано от потребителите“.

 

Участниците в панела обсъдиха и инвестициите в областите, които потребителите ценят най-много. “Подобряването на бързината на предоставяне на банкови услуги, улеснения достъп до дигитални услуги, създаване на нови начини за ангажираност и грижа за клиентите и проучване на начини с добавена стойност, които да улеснят живота на потребителя са само част от тези области“, поясни Лина Върбанова. Тя акцентира, че преминаването от гледна точка, ориентирана към продукта, към такава, ориентирана към клиента, трябва да стане част от културата на всяка организация.

 

По време на форума се дискутираха и най-новите дигитални продукти на пазара. Лина Върбанова изтъкна, че преди няколко седмици Пощенска банка първа сред банките в България, е предложила на своите клиенти още една иновация, която да ги улесни в ежедневните им разплащания – Smart POS by Postbank – мобилно приложение за безконтактни плащания, което бързо и удобно превръща смартфона в ПОС терминал. “Това е приложение, с което всеки търговец има възможност да предложи безконтактни разплащания с карти Visa и Mastercard на своите клиенти директно през мобилния си телефон, без необходимост от поддържане на традиционния ПОС терминал. Тази услуга се радва на огромен интерес сред потребителите ни още от първия ден“, заяви тя.

 

На финала на дискусията водещият попита гостите какво може да се очаква през 2022 г. от компаниите, които те представляват. Лина Върбанова посочи, че предстои надграждането с нови функционалности на мобилния портфейл от ново поколение ONE Wallet, който Пощенска банка представи на пазара през лятото, и който само за няколко месеца се превърна в предпочитан за потребителите.

 

Тя обърна специално внимание, че съвсем скоро Пощенска банка е надградила уникалните дигитални зони за експресно банкиране, като е добавила богата гама от нови възможности в модерните устройства, за да предложи още повече удобство на своите клиенти. “Услугата, която е без аналог на българския пазар, предлага бързина, удобство и спестява средства на потребителите благодарение на широкия набор от трансакции с до 65% по-ниски такси от тези в банков клон“, отбеляза Лина Върбанова като допълни, че подобренията по зоните ще продължат и през следващата година.

 

“През 2022 г. ще предложим на клиентите ни надградена и подобрена версия на нашия дигитален асистент EVA Postbank, чието начало поставихме преди две години, като сме заложили в новата версия много сериозен модел и елемент на самообучение“, допълни тя предстоящите за Пощенска банка иновации.

 

“Работим в посока всеки един от сегментите, към които се насочваме и развиваме да има адекватен еквивалент, както в дигитална, така и във физическа среда“, завърши Лина Върбанова.

 

0X4A9769

 

image_2021_10_27T12_27_29_765Z