Как да изградят успешна Go To Market стратегия обсъдиха компаниите от Dare to Scale 2020 с предприемача Светозар Георгиев

FacebookTwitterLinkedInEmail

Съоснователят на Telerik и Телерик академия даде ценни практически напътствия на участниците във второто издание на програмата.

 

Какви са фазите, през които минава изграждането на ефективната Go To Market стратегия, как да дефинират своята ниша на пазара и да адаптират поведението си спрямо потребителите – това са само част от акцентите в лекцията, с която Светозар Георгиев се включи в обучителните панели на програма на растеж Dare to Scale на Endeavor, която се осъществява с подкрепата на Пощенска банка за втора поредна година и цели да подпомогне стремежа на българските предприемачи за по-мащабно разрастване на дейността им – включително и на глобално ниво.
 
По време на дискусията Светозар Георгиев детайлно очерта жизнения цикъл и различните етапи в една стратегия. Той акцентира върху това, че достъпването на пазара трябва да започне още преди появата на самия продукт и тази ранна фаза е изключително важна, защото през това време предприемачите тестват и експериментират, за да разберат кои са техните потребители и какви незаменими предимства трябва да има продуктът им, за да е конкурентен на пазара. Според него една от най-важните задачи на компаниите, когато преминат в следващата фаза, е да дефинират ясно своя сегмент и ако са го направили правилно, това ще реши автоматично и въпроса с цената на продукта им.
 
Светозар Георгиев сподели част от личната си професионална история и разказа за някои от критичните моменти, които са му помогнали да научи безценни уроци за бизнеса. Затова посъветва участниците в уоркшопа никога да не губят своя фокус, да следват и развиват конкурентното си предимство и да не се опитват да бъдат “всичко за всички”, защото това е една от най-често допусканите бизнес грешки, когато компанията навлезе в реалната фаза на растеж.
 
Представителите на 12-те компании също разказаха за препятствията, които се налага да преодоляват и потърсиха от своя ментор съвети за конкретни казуси, пред които са изправени.
 
Програмата Dare to Scale 2020 продължава със специализирани обучения и интерактивни сесии, водени от успешни предприемачи и лидери от мрежата на Endeavor. В обучението им са заложени основните области, от които всяка успешна компания има нужда – управление на организацията, продажби, финансово планиране и набиране на капитал и др.

 

PB_FB Post