Интервю със Силвия Костова, председател на журито на BAAwards’2018 – сп. “Бизнес клуб”

FacebookTwitterLinkedInEmail

Визитка: Силвия Костова има над 15-годишен професионален опит в областта на корпоративните комуникации, маркетинга и медиите. От 2014 г. е началник управление “Корпоративни комуникации и маркетинг” в Пощенска банка. Преди това над 10 години заема мениджърски позиции в All Channels Communication. Била е директор “Корпоративни комуникации” на VP Brands International, PR специалист в Администрацията на Президента и журналист в печатни и електронни медии. Член на УС на БАР и председател на КС на БДВО, член е на Европейската асоциация на комуникационните директори, на Дружеството на PR практиците към СБЖ и на работната група по комуникации към АББ. За последните 4 години с екипа си в Пощенска банка получава над 20 награди за маркетинг и комуникации.

Завърши кандидатстването за студентската награда на BAAwards’2018, която тази година се обявява за първи път. Активността на студентските екипи беше много голяма, дори поради големия интерес удължихте срока и увеличихте броя на подаваните проекти от университетите. Какви са впечатленията Ви?

Получихме изключително добри проекти и съм приятно изненадана от активността и мотивацията на студентите. Явно идеята и те да получат своя “БАР код на успеха” (както е мотото на тазгодишното издание на конкурса), наистина ги е вдъхновила и това си личи по качеството на получените апликации – някои от тях са почти на 100% приложими в практиката, което е комплимент и за висшите учебни заведения. В  категорията “Студентски проект по маркетингови комуникации” се включиха 11 отбора – сам по себе си този брой за първа година кандидатстване пък е комплимент за нашата асоциация и за конкурса, а и за професията на ни като цяло.  Сред предпочитаните от студентите сектори бяха бързооборотните стоки, финансовите услуги, телекомуникациите и лекарствата без рецепта. Впечатлена съм от задълбочените проучвания, доброто познание за пазара, атрактивната визуална идентичност и подбрания маркетингов и комуникационен микс в голяма част от проектите, имаше и изключително интересни идеи за продукти. Всъщност внимателната подготовка показва отношението към наградите както от страна на студентите, така и от страна на техните преподаватели, които са ги насърчили за участие. Конкурсът на нашата асоциация е ценен най-вече, защото дава реална възможност на студентите да се докоснат до практически казуси от бизнеса, да споделят идеите си, да получат професионална бизнес оценка и съвет, като надградят теоретичните си знания. А най-добрите от тях – да получат възможност за реализация в топ компаниите на пазара – членове на БАР.

 

В ход е кандидатстването за бизнес наградите. Какво ще споделите от една страна като председател на журито и от друга като победител от BAAwards’2017 с Вашия екип от Пощенска банка?

Като участник ще споделя, че наградите за мен са много важни, защото са признание за труда и усилията, които заедно с екипа ни в Пощенска банка сме положили за реализирането на дадена кампания. Като председател на журито бих искала да насърча повече компании да се включат, защото оценката от професионалисти за професионалисти е най-добрия начин да си “свериш часовника”, да разкажеш повече за своите проекти и работата на екипа, да се ориентираш къде си спрямо другите, какво трябва да надградиш и в каква посока трябва още да работиш.  За мен ключът към добрите резултати е в преживяването на клиентите. Ако накараме хората да се усмихнат, да помечтаят, да се забавляват, то тогава шансът да развият дълготрайна емоционална връзка с бранда е много по-голям. Бих посъветвала всички да бъдат смели, различни и да правят емоционални кампании, които да вълнуват и провокират едновременно. Но да ги реализират с особено внимание и прецизност към всеки един детайл, а след това да се включат в наградите BAAwards и да споделят добрия пример и резултатите си с нас. Това е конкурс за маркетингови постижения, винаги има конкуренция и тя е най-добрият ориентир и стимул за развитие.