“Иноваторите говорят“: Формулата на успешната трансформация, развитието на талантите и подкрепящия работодател обсъждаме в епизод 3 на “Финанси на фокус”

FacebookTwitterLinkedInEmail

29 юни 2021 г.
 

Кои са най-ценните умения, които ни помагат да се адаптираме към променящата се реалност и как работодателите подкрепят служителите си в хода на тази трансформация дискутират в епизод 3 на подкаста “Финанси на фокус” Йорданка Костова, началник отдел “Работодателски бранд” в Пощенска банка и комуникационният експерт Анна Цолова.
 

Един от акцентите на разговора са работещите стратегии за комуникация в екипа, които помагат на служителите да бъдат ангажирани и да надграждат постоянно своите умения. Йорданка Костова коментира, че Пощенска банка е сред новаторите, които непрекъснато търсят разнообразни форми на общуване и по този начин инвестира в изграждането на успешен екип. “Това, което за мен е същественото и с което се отличаваме, е общуването – открито и с емпатия”, заяви тя и добави, че служителите биват включвани в стратегически за банката проекти дори в най-ранен етап с идеята заедно да работят за подобряване на работното място и оптимизирането на вътрешните процеси. Според Костова “създаването на една по-емпатична култура е пътят, който банката следва, за да гарантира по-качествена грижа за служителите и да формира по-добри екипи”.
 

Ани Цолова разказа за своя опит в работата с големи компании, като сподели наблюдението, че работодателите убедено инвестират в своите служители и тази тенденция е особено осезателна по време на пандемията, която наложи търсенето на нови и ефективни форми на комуникация. Един от изводите в разговора беше, че във време на динамични технологични промени трябва да се обърне специално внимание и на емоционалната трансформация, което налага компаниите да се фокусират върху развитието на онези уникални човешки качества, които машините не могат да заместят. “Единственото умение, което не може да бъде заменено от изкуствен интелект, е умението да убеждаваме чрез говорене, да общуваме и да въздействаме”, коментира Цолова.
 

Йорданка Костова подчерта, че днес целта е да се балансира между развитието на личностните способности и автоматизацията и затова в Пощенска банка се персонализира обучителният процес, като се набляга на развитието на уменията в посока креативност, иновативност, емоционална интелигентност, които помагат на служителите да се чувстват по-удовлетворени и продуктивни.
 

На въпроса „какви ще бъдат професиите на бъдещето“ Йорданка Костова сподели, че очаква фокусът да е върху специалисти, които подпомагат интеграцията човек-технологии в различни аспекти от това взаимодействие, както и консултанти, които ще бъдат ангажирани с развитието на т.нар. меки умения, които ще стават все по-ценни и важни.
 

Ани Цолова разказа за интересна тенденция в тази посока, която показва, че една от най-желаните специалности в сферата на масовите комуникации напоследък е тази на експерт, който създава видео съдържание, наричан още storyteller или “разказвач на истории”. В големите компании това е човекът, на когото се разчита да извлече най-въздействащото и завладяващо съдържание и то да бъде представено максимално атрактивно в публичното пространство, независимо дали говорим за индивидуална презентация или имиджова комуникация на компанията.
 

Целия разговор можете да чуете тук, а също и в платформите apple podcast, sound cloudgoogle podcast и Spotify.