Как големите компании създават проекти в полза на обществото и променят средата към по-добро – в разговор по темата в епизод 7 на подкаста “Финанси на фокус“ се включиха Силвия Костова, началник управление “Корпоративни комуникации и маркетинг“ в Пощенска банка и Красимира Величкова, директор на Български дарителски форум. Те коментираха как пандемията промени пейзажа на дарителството и провокира нова вълна от съпричастност, а това е довело до чувствително увеличаване на кредита на доверие между дарителите и тези, които имат нужда от подкрепа.
Силвия Костова подчерта, че в първите дни на извънредната ситуация Пощенска банка е реагирала мигновено, пренареждайки приоритетите си и осигурявайки спешна финансова помощ за медиците и болничните заведения, които имаха нужда от незабавна подкрепа. “Трябваше да се спасяват човешки животи и решенията да се вземат бързо. Затова действахме на момента и подкрепихме различни болнични заведения, като Пирогов, Майчин дом, Софиямед, болница “Хаджи Димитър“ в Сливен“, разказа Силвия Костова и добави, че промяната е повлияла всички, но устойчивите и отговорни компании са действали уверено, като всяка от тях е надградила успешно своята корпоративна социална политика.
Силвия Костова разказа за мащабния CSR проект “Вселена от възможности“, който Пощенска банка реализира по случай своята 30-та годишнина, създавайки дигитална платформа, в която всички желаещи могат да кандидатстват за финансиране на свой проект в сферата на образованието, околната среда или дигиталните иновации. Стана ясно, че интересът към платформата е забележителен, тъй като още на първи етап са подадени 238 проекта, които се борят за финансиране. Красимира Величкова, която е част от журито, оценяващо селектираните проекти, подчерта, че това е една изключително важна и полезна инициатива, с която Пощенска банка дава възможност на хората с идеи и въображение да допринесат за развитието на средата. По думите й другият голям положителен ефект на този проект е, че с него Пощенска банка помага на хората да бъдат инициативни, връща доверието им в социалното предприемачество, като им дава увереност, че техните усилия имат значение.
Според Величкова доброволчеството може да бъде възпитавано и това е процес, който започва още в семейството, продължава в училище, а също и на работното място, като не на последно място от значение е и ролята на медиите, които могат успешно да насърчават това поведение, когато популяризират добрия пример. Силвия Костова посочи, че общите ценности са силен мотиватор в екипа на една компания, която се стреми да бъде добър корпоративен гражданин, реализирайки разнообразни проекти в полза на обществото.
Целия разговор можете да чуете тук, както и в подкаст платформите Аpple podcast, sound cloud, google podcast и Spotify.