Иновативните дигитални банкови канали са в основата на отличното потребителско изживяване

FacebookTwitterLinkedInEmail

Дигиталната трансформация и оптимизацията на услугите в банковия сектор бяха темите на обучителна дискусия, в която Лина Върбанова, Началник отдел CRM, Управление “Дигитално банкиране и CRM” в Пощенска банка представи актуалните тенденции в дигиталното банкиране пред ученици от 11-и клас от Националната търговско-банкова гимназия. Лекцията, която се проведе изцяло онлайн, е част от поредицата обучения Postbank Next, които експерти от финансовата институция провеждат с младежи от елитната гимназия.
 
По време на урока Лина Върбанова, посочи че нарастващата популярност на дигиталните канали за банкиране, които днес са неразделна част от взаимодействието ни с банковите институции, се дължи на бурното развитие на новите технологии и на своевременното им прилагане в работните системи и процеси. Иновативните, клиентски ориентирани решения, базирани на употребата на изкуствен интелект, машинно обучение, анализ на големи бази данни, водят до създаване на по-достъпни банкови продукти и услуги и подобряват потребителското изживяване.
 
Ярък пример за употребата на изкуствен интелект в банковия сектор, който подобрява клиентското обслужване, е EVA – първият банков кредитен чатбот у нас, създаден през 2018 г., и виртуалният съветник EVA Postbank  - първото банково приложение с функция “live chat” в страната.
 
В хода на лекцията беше посочено, че технологиите разширяват човешките възможности и позволяват на хората да постигат повече. Дигиталните банкови канали са полезни както за потребителите, така и за нашите колеги, защото предлагат изцяло онлайн обслужване благодарение на много бърз и улеснен процес в сравнение с традиционните банкови канали.
 
“Модерните технологии не само улесняват взаимодействието между банките и потребителите, но и повишават сигурността при банкиране, като предлагат все по-високи нива на защита. Благодарение на развитието им ние оптимизираме процесите в компанията и в същото време предоставяме усъвършенствани услуги на нашите клиенти за тяхното отлично клиентско преживяване”, разказа пред младежите Лина Върбанова.
 
Учениците от своя страна също споделиха, че мобилното и интернет банкирането вече е неразделна част от ежедневие и те отчитат неговите предимства като ефикасност и бързина.
 
Подкрепата за ученическата банка Postbank Next е част от корпоративно-социалната отговорност на институцията с фокус към младите хора. Тя е в изпълнение на устойчивата стратегия на Пощенска банка за изграждане на тясна връзка между бизнеса и образованието.