Инвестиция в обществото и средата от Пощенска банка

FacebookTwitterLinkedInEmail

сп. Икономика | 17.09.2019 | Стр. 122, 123, 124, 125

Пощенска банка, с юридическо име “Юробанк България” АД, е петата по активи банка в България, с широка клонова мрежа в цялата страна и значителна клиентска база от граждани, фирми и институции. Тя има близо 30-годишно присъствие сред лидерите на банковия пазар в България и през последните години е водещ фактор в нововъведенията и формирането на тенденциите у нас. През последните години е многократно награждавана за своите иновации и услуги, за отличното потребителско изживяване, което предоставя, както и за практиките си като работодател.

Пощенска банка, част от Юробанк груп – международна група с основни собственици канадски и американски фондове, приключи през юни т.г. придобиването на Банка Пиреос България – ключово събитие в стратегията на групата за разширяване на международната й дейност с фокус върху пазари, на които тя е пазарен лидер. Очаква се оперативното обединение между двете институции да се осъществи до края на годината.

Какво превръща компаниите в добри корпоративни граждани и защо провеждането на устойчиви политики става все по-важно? Основното, което отличава социално отговорните компании, е желанието им да добавят стойност за обществото и да инвестират целенасочено в бизнес средата и хората. Защото е доказано, че успехът е възможен само там, където има силен стремеж за развитие и желание всички да вървят заедно напред.

Един отличен пример за компания, която от години активно реализира социално отговорни инициативи – с образователна, екологична и доброволческа насоченост, е Пощенска банка.

 

Пощенска банка: подкрепа за програмата за растеж Dare to Scale

Тази година финансовата институция, която традиционно е водещ партньор на бизнеса у нас, подкрепи уникалната пилотна програма за растеж Dare to Scale – първата от този род в България, насочена към бизнеси с потенциал за по-мащабно разрастване на дейността си. В проекта на българския офис на глобалната мрежа Endeavor са избрани 10 родни компании. Селектираните предприемачи преминават през обучения и интерактивни сесии, водени от успешни практици и лидери от мрежата на Endeavor. Тренингите покриват основните области, от които всяка успешна компания има нужда -управление на организацията, маркетинг, продажби, финансово планиране и набиране на капитал.

С участието си в програмата за растеж Dare to Scale Пощенска банка допринася активно за развитието както на перспективните scale-up компании, така и за бизнес средата у нас. Това е пореден израз на стремежа й да насърчава смелите идеи, да подкрепя иновациите и конкурентоспособността на фирмите и икономиката.

Дигиталните лидери в действие: стратегически проект със СофтУни

Друг стратегически проект на банката за инвестиция в обществото е партньорството й със СофтУни в подкрепа на образованието. Той се основава на разбирането й, че пълноценният контакт между бизнеса и образователните институции може да мотивира младите хора за успех и развитие в България. Целта на сътрудничеството е младежите да развият своя потенциал като IT и дигитални лидери, подготвени за динамично променящата се среда и новите тенденции в банкирането. Чрез него те получават възможност да реализират смелите си идеи с уникалното know-how, менторство и подкрепа на експерти от банката. Студентите на СофтУни могат да започнат кариерното си развитие в Пощенска банка, което е част от дългосрочната й стратегия като топ работодател да привлича, задържа и развива таланти. Като част от проекта банката осигури 10 стипендии за обучения в курс по избор в СофтУни, с което участниците в тях ще повишат дигиталните си компетентности и ще бъдат още по-добре подготвени за предизвикателствата на утрешния ден. Проектът е насочен и към служителите й, които могат да надградят cQoume дигитални знания и компетенции.

С мисъл за околната среда и бъдещето: “Зелени заедно” с Пощенска банка

Грижата за околната среда и местните общности вече е не просто част от бизнес модела на Пощенска банка, с който компанията пести ресурси и оставя по-незабележим отпечатък от дейността си – тя вече се е сляла с личните каузи на много от нейните служители, които с идеи и ентусиазъм правят мисията й на корпоративен гражданин още no-значима. В банката работят вътрешно “Зелен борд” и звено “Екологичен офис”, които дават решения за намаляване на екологичните й въздействия – както по отношение на ограничаване на консумацията на ресурси от банката, така и по отношение на финансиращата й дейност.

Служителите пък са обединени от голямата кауза да бъдат “Зелени заедно”, което дава и името на една от най-успешните вътрешни кампании на Пощенска банка. Тя показва как заедно, с обединени усилия можем да променяме средата около нас към по-добро. През лятото доброволци от банката преобразиха изцяло екопътека в местността Златните мостове на Витоша, заедно с екипа на Природния парк и със семейството на Ваня и Евгения Джаферович, които оцениха високо идеята. Те поставиха табелки с интересни истории за характерните растителни видове в района, сглобиха и лакираха дървено мостче, поставиха пейки за пикник “витошки тип”, почистиха района и освежиха детските люлки в него.
Над 70 служители от банката участваха и в акция по създаването на “Новата гора на София” – мащабна инициатива, която ще превърне 225 дка пустеещи общински земи в гора с широколистни дръвчета в жк “Суходол”. Инициативата им по засаждането на повече от 500 фиданки премина под мотото “Сега е времето да направим общото си бъдеще по-добро”.

“Доброволчеството, отборният дух и социалната отговорност са двигателят на позитивните промени около нас. В Пощенска банка вярваме, че всеки може и трябва да допринася с действията си за облагородяване на средата, в която работи и живее. Затова от години изпълняваме цялостна програма за намаляване на вредния отпечатък върху околната среда, като насърчаването на “зелено” поведение сред служителите ни е важна стъпка от нея”, коментират от Пощенска банка.