Димитър Шумаров на Fintech Summit 2022: Симбиозата между банките и финтех компаниите е факт и ще продължи да се развива

FacebookTwitterLinkedInEmail

 

“В областта на дигитализацията има два водещи фактора – бързина и сигурност, като сигурността винаги следва да е приоритетна, особено в момент като настоящия. Тези два фактора са само част от условията за първокласно клиентско изживяване, клиентите искат услуги, които непрекъснато се усъвършенстват и развиват“, това посочи Димитър Шумаров, изпълнителен директор, главен финансов директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка, който участва в ежегодната конференция Fintech Summit, организирана от “Капитал“ и F27. Съвместно с други финансисти, банкери и експерти, той се включи в панел, посветен на теми, свързани с банковите иновации и дигитализация.

 

Според него, регулациите, на които банките са обект, означават сигурност и стабилност и това е не по-малко важно за клиентите, отколкото бързината, която предлагат финтех компаниите. “Съчетавайки двете предимства – смятам, че клиентите ще получават точната услуга за тях и ние активно работим в тази посока, като си партнираме с водещи финтех компании, въвеждайки технологии и иновативни решения, които да отговарят на потребностите на нашите клиенти и на бизнеса като цяло“, каза Димитър Шумаров и изтъкна, че симбиозата между банките и финтех компаниите е факт и ще продължи да се развива и да съществува, макар все още финтех са изкушени главно в областта на разплащанията с фокус към индивидуалните клиенти.

 

“В Пощенска банка търсим решения и в областта на корпоративните банкови услуги, като в момента работим по мобилен факторинг и се надявам скоро той да бъде факт, за да го предложим на бизнес клиентите си, които и в момента имат възможност през платформа да достъпват факторинг услугите“, уточни по време на дискусията Димитър Шумаров. Той също така акцентира, че в Пощенска банка функционира изцяло дигитален процес по издаване на корпоративни кредитни карти, като активно се работи и по електронно подписване от страна на компаниите.

 

Използването на автоматизация на роботизираните процеси (RPA) също бе част от дискусията в панела. Димитър Шумаров посочи, че прилагането на многобройните технологии на изкуствения интелект може да доведе до значими резултати за банките – от подобряване на преживяванията на служителите и клиентите до по-голяма ефективност на бек-офис операциите. Той подчерта, че още преди две години Пощенска банка е внедрила в дейността на управление „Кредитна администрация“ подобни софтуерни роботи, с които да се елиминира голяма част от трудоемката и податлива на грешки работа, свързана с въвеждането на данни за клиентите от договори, формуляри и други източници.

 

Димитър Шумаров обясни пред гостите на конференцията, че потребителите все по-често предпочитат дигиталните форми за банкиране, но наличието на физически локации дава възможност за личен контакт, а това е нещо, на което много от тях държат и ценят. “Затова се стремим непрекъснато да въвеждаме дигитални услуги с висока добавена стойност за потребителите. Инвестирахме в модерни дигитални зони за експресно банкиране, които функционират вече в над 80 локации. Благодарение на интуитивните устройства в тези зони клиентите ни могат да извършват сами голяма част от основните банкови операции само с дебитната или кредитната си карта и с до 75% по-ниски такси“, посочи Димитър Шумаров.

 

Той акцентира, че за да бъде издигнато клиентското преживяване на още по-високо ниво, предстои скоро да бъде предложена нова услуга – видео консултация през зоните за експресно банкиране. “Чрез тази услуга клиентите ще могат да получат бързо обслужване чрез видео разговор с експерт обслужване на клиенти. Нашите колеги ще предоставят компетентни отговори на всички въпроси на клиентите, с което целим да улесним както ползването на услугата, така и да повишим  познанието за ползите и възможностите, които зоните предоставят на клиентите“, допълни той по време на разговора и обобщи, че симбиозата между физически клонове и дигитални услуги, е нещо което ще се развива занапред.

 

На финала на дискусията модераторът на панела запита гостите за мнението им по последните консолидационни сделки в банковия сектор. Димитър Шумаров изтъкна, че Пощенска банка има в актива си две светкавични придобивания – на Алфа банк през 2016 и на Банка Пиреос България от 2019 г.

“Опитът и познанията, които натрупахме с тях ни дават основания да продължим, което ще направим скоро и това е неминуемо“, категорично заяви той в заключение.