“В бъдеще ще преминем към генерална трансформация от модел на собственост към модел на потребление, което ще промени изцяло процеса на продажби на банкови и застрахователни продукти. Балансът между дигитализация на продуктите и услугите, които предлагаме на нашите клиенти, и индивидуалното отношение към всеки потребител, е ключов фактор за развитието на финансовия сектор“, прогнозира Димитър Шумаров, изпълнителен директор, главен финансов директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка. Той участва в панелната дискусия на тема “По-силни заедно“ на конференция, организирана от БНП Париба Кардиф, клонове България, по случай 15-годишнината на компанията. В събитието се включиха представители на водещи банкови и застрахователни институции в България, Централна и Източна Европа.
“Нашата обща история започна преди десетилетие и съм щастлив, че имаме силно и успешно партньорство, което е изградено на нашето ефективно сътрудничество и на професионализма на нашите служители“, с тези думи изпълнителният директор, главен финансов директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка се обърна към гостите на конференцията. “В началото предлагахме застраховането като допълнителна услуга, но с течение на времето застраховката се превърна в интегрална част от нашите продукти, които предлагаме на нашите клиенти. В Пощенска банка наблюдаваме тенденция, още по-силно изразена след старта на пандемията, как потребителите осъзнават наличието на много богато разнообразие от застрахователни продукти, а не само застраховка живот, както и необходимостта от тях“, сподели г-н Шумаров. “А колкото по-голяма част от клиентите виждат, че исканията им се удовлетворяват, толкова повече са склонни да се възползват от застрахователни услуги. В екстремната ситуация, в която се озовахме в последната година, именно това се оказа изключително важно“, заключи той.
Участниците в дискусията се обединиха около мнението, че застрахователният бизнес модел е максимално ефективен, само когато се осъществява съвместно с банковите институции. Именно банките бяха първите, които подадоха ръка на своите клиенти и застанаха до тях в началото на кризата, породена от COVID-19. Те очертаха три основни фактора за бъдещето на индустрията: инвестициите в дигитализация, поддържане на силна връзка с потребителите и високото ниво на киберсигурност. “Вероятно най-точно можем да опишем промяната, с която отговаряме на динамиката в потребителското поведение и смяната на поколенията, с думата phygital”, допълни г-н Шумаров.
Марио Костов, Управител на БНП Париба Кардиф в България и Румъния, изтъкна като основен фактор за успешното развитие на компанията дългогодишното сътрудничество с Пощенска банка. “Само когато успяваме да актуализираме продуктите си така, че да отговарят на непрекъснато променящите се нужди на клиентите и следваме тенденциите в банковия сектор, можем заедно да постигнем много“, допълни той.