Даниела Иванова участва в дискусия на тема “Пазарът на имоти в динамична среда”

FacebookTwitterLinkedInEmail

Последната за годината експертна бизнес дискусия на тема “Пазарът на имоти в динамична среда” бе организирана от сайта за обяви за недвижими имоти Imoti.net се проведе в София.

 

По време на специализираното събитие Даниела Иванова, началник отдел “Ключови партньорства и пейрол бизнес“ в Пощенска банка, запозна присъстващите с анализ на жилищното кредитиране и с потенциалните възможности при ипотеките. В презентацията си тя представи обширни статистически данни за лихвените равнища у нас и в Европа.

 

“Очаква се промяна в лихвения цикъл и можем да видим, че в последните месеци е налице ръст на лихвите по жилищните кредити в Еврозоната. Подобна тенденция очакваме и у нас в следващите месеци, но тя ще бъде с плавни темпове“, допълни Иванова. Тя обясни, че средният размер на жилищните кредити, които се отпускат в Пощенска банка в последните десет години, се е удвоил и в момента е 103 хил. лв. и това е сред основните двигатели за ръста в обемите.

 

В анализа си Даниела Иванова обърна внимание на имотния пазар в София. “За столицата мога да кажа, че клиентите ни стават все по-взискателни и купуват по-хубави имоти, като интересното е, че се желаят имоти с поне две спални, а ръстът на средния размер на жилищния кредит е 15%. Огромната част от жилищата са монолит и забелязваме, че все повече се търсят завършени имоти, при наличието на ръст от 23% в цената на квадратния метър, а най-търсените квартали остават южните – “Малинова долина“, “Манастирски ливади“, “Лозенец“, “Овча купел“, посочи тя.

 

Според Даниела Иванова, клиентите на Пощенска банка имат ръст на доходите си, като активни на пазара са тези от тях, които опитват да догонят инфлацията с ръста на доходите си и това най-често са семейства с висше образование и на възраст до 45 години.

 

“Именно за такива клиенти, които ценят своето време, ние създадохме през 2020 г. нашия онлайн Център за жилищно кредитиране и оттогава той се радва на голям успех сред различни групи клиенти, включително такива, които работят в чужбина. Това е така, защото скъсяваме значително процеса по кандидатстване и всички етапи от предварително одобрение, разглеждане на документи, правно становище, плащане на таксите – се случват дистанционно и дигитално“, акцентира пред участниците Даниела Иванова и довърши като посочи, че благодарение на тази иновация клиентът следва да дойде в банката единствено за финалния подпис по договора си за кредит.

 

DSC_6825

 

DSC_6827_2