Борислав Диков: Клиентите все повече желаят да управляват финансите си чрез мобилни приложения и дигитални портфейли

FacebookTwitterLinkedInEmail

 

“В Пощенска банка стартирахме процесите на дигитализация, с цел осигуряване на отлично клиентско преживяване, удобства и бързи решения, още преди години. От тази гледна точка ние бяхме подготвени, а пандемията даде допълнителен силен тласък на всичко, случило се през изминалата година. Това ни спечели предимство и осигури спокойствие както за екипа ни, така и за нашите клиенти, които получиха бързо желаните банкови продукти, от разстояние и през предпочитания от тях канал за комуникация с нас – те все повече искат да управляват финансите си чрез мобилни приложения, дигитални портфейли и онлайн банкиране“. Това заяви Борислав Диков, началник отдел “Дигитално банкиране“ в Пощенска банка при участието си в годишната конференция “Fintech Summit 2021“. Заедно с други експерти, той беше част от панел, посветен на дигитализацията в банковия и финансов сектор.
 

Той отбеляза, че развиването и налагането на пазара на един дигитален продукт е дълъг процес, изпълнен както с много добра вътрешна координация между отделните звена в банката, така също и при работата с външни доставчици. “Стремежът ни е непрекъснато да развиваме и подобряваме продуктите и услугите си, затова използвахме новата реалност и през миналата година предложихме на клиентите си дигитални зони за експресно банкиране, без аналог на пазара. Те бяха приети отлично и това ни показа още веднъж колко е важно да познаваме наистина добре своите клиенти и да им предлагаме персонализирани услуги и продукти, базирани на тяхното поведение и предпочитания“, категоричен беше Борислав Диков.
 

По време на дискусията, той посочи, че в момента клиентите на Пощенска банка могат да направят дистанционно почти всички важни за тях операции – от откриване на сметка, заявяване и усвояване на кредит до издаване на кредитна и дебитна карта, дистанционно сключване на  застраховка и дори почти пълно усвояване на жилищен кредит благодарение на уникалните за пазара онлайн центрове за жилищно кредитиране.
 

“В Пощенска банка имаме пълната подкрепа на топ-мениджмънта и свободата да развием креативни идеи, да прецизираме фронт и бек-офис процесите, и да осигурим отлична комуникация с клиентите, за да отговорим на нуждата им от персонализирани продукти и услуги. Затова занапред водещи ще бъдат гъвкавите дигитални компании, които имат уменията да реагират адекватно на променящата се среда“, отбеляза Борислав Диков.
 

Участниците споделиха виждането, че потребителите очакват последователно преживяване във всички канали и платформи в реално време – това означава, че всички канали за комуникация трябва да работят еднакво добре и да са свързани, да се допълват, вместо да бъдат затворени и потенциално да се конкурират. “Като тенденция можем да посочим, че потребителите очакват персонализирани решения, лично отношение и първокласно клиентско преживяване“, допълни Борислав Диков.

 

PB_Dikov2-Kapital-post-linkedIN_1080x1080