Борислав Диков: В Пощенска банка предлагаме продукти, при които клиентът е във фокуса и те посрещат неговите желания

FacebookTwitterLinkedInEmail

 
Човешкият фактор остава от ключово значение за сигурността в банковия сектор и макар изкуственият интелект да играе все по-значителна роля, това само повишава важността на финансовата грамотност. Това бе едно от заключенията в рамките на панела “Финанси, технологии и киберсигурност“ на събитието Tech of Tomorrow на Investor.bg.
 
Борислав Диков, директор управление “Дигитално банкиране и иновации“ на Пощенска банка, цитира данни на Евростат, според които около 31% от българите използват интернет банкиране, но макар да има ръст, делът остава под този за Европа – 67%. “Потребителите виждат ползите от онлайн банкирането, но оставаме далеч от т. нар. безкешови общества“, коментира той.
 
Борислав Диков засегна и темата за моделите на отложено плащане като акцентира, че в Пощенска банка има много и различни инструменти за финансиране, а това е един от тях. “Преди няколко години пуснахме в иновативния ни мобилен портфейл ONE Wallet възможността за разсрочване на покупки с кредитна карта и то буквално с три клика. Тази услуга веднага демонстрира огромния си потенциал, защото клиентите я припознаха мигновено и я ползват“, сподели той.
 
Борислав Диков коментира, че все повече от големите банки се стремят да отговарят на нуждите на своите потребители, а не просто да създават продукт заради самия продукт. “В Пощенска банка се стремим все повече да отговаряме на нуждите на клиентите. Ние анализираме внимателно огромни количества данни с клиентските търсения, за да представим продукти с customer centric approach, в който клиентът е във фокус на продукта и посрещаме неговите желания“, обясни той.
 
По отношение на самото използване на дигитални услуги, клиентите все повече намират смисъл в това и изискванията, и предпочитанията им стават все повече, категоричен бе още той. Попитан от модератора на панела дали българите имат необходимата дигитална грамотност и умения, за да се справят в съвременния цифров свят, Борислав Диков даде пример с кампанията “Финанси под CTRL“ на Пощенска банка. “Тя се утвърди като изключително успешен и широкомащабен проект за дигитална финансова грамотност и даде възможност на желаещите да измерят и нивото на своята дигитална финансова грамотност чрез теста “Измери своето fIQ“ (Financial Intelligence Quotient)“, разясни той. Диков подчерта, че “цели 73% от участниците в теста са постигнали резултат, съответстваш на fIQ над 120, което ги определя като хора с висока финансова грамотност и само потвърждава качеството и ефективността на интерактивното обучително съдържание в платформата“.
 
Диков също подчерта, че макар големите банки да инвестират изключително много в сигурност, остава и отговорността на клиента да се предпазва. Той даде пример с “ключалка, която независимо от това колко е сигурна, ако ключът е в нея, това няма значение”.
 
Той също така предупреди, че самите атаки, като т. нар. фишинг, стават все по-персонализирани и по-добре издържани, като напомни отново, че никога никоя банка няма да изисква конфиденциални данни от своите клиенти по имейл или телефон.
 
За Борислав Диков финтех компаниите имат своите безспорни предимства като бързина, скорост за вграждане на решения time to market, те имат гъвкавост на концепциите си, която е изключително важна, защото клиентското изживяване е водещо в наши дни. “В това отношение банките, макар че се променят с ускорени темпове, срещат препятствия и най-сериозното са регулациите. Това, обаче и нашето най-голямо предимство, защото говорим преди всичко за сигурност. Партньорства с финтех компании са напълно реални за банки, които желаят да доставят първокласни дигитални услуги на клиентите си“, отбеляза той.