Борислав Диков: Банките са екосистеми, в които взаимодействаме с различни изпълнители, за да получат клиентите ни отлично изживяване

FacebookTwitterLinkedInEmail

09 юни 2021 г.
 

Борислав Диков, началник отдел “Дигитално банкиране” в Пощенска банка, участва в тазгодишното издание на водещата конференция “Финансов форум Иновации”, където се включи в дискусионен панел, посветен на дигиталните финансови услуги.
 

“В центъра на всяка екосистема следва да бъде позициониран клиентът с неговото отлично преживяване и около този елемент трябва да се надгражда и обогатява с услуги и функционалности, които да добавят стойност за участниците в нея. В един такъв модел всеки би открил ползи за себе си от подобно сътрудничество, като от съществено значение е да се проследява обратната връзка от клиентите, за да може да се подобри допълни екосистемата, тъй като необходимостите на потребителите се променят, създават се нови такива и всяка институция трябва да умее да ги посреща”, заяви по време на разговора с други експерти Борислав Диков.
 

Той акцентира, че банките на практика функционират като големи екосистеми, в които взаимодействат с различни изпълнители, за да могат клиентите да получат отлично обслужване през всички предлагани канали. “Това важи в пълна степен за Пощенска банка, където нашите клиенти могат да контактуват с банкови експерти във всичките ни физически клонове, както и да се възползват от предимствата на дигиталното ни банкиране в мобилно приложение, десетките ни зони за експресно банкиране, иновативния дигитален портфейл ONE wallet”, заяви Борислав Диков.
 

Водещият на панела постави на обсъждане и темата за автоматизацията в дейността на търговските банки. “В Пощенска банка първи имплементирахме една от най-мащабните за сектора иновации – оптимизирахме 20 работни процеса в Управление “Кредитна администрация”, внедрявайки Robotic Process Automation технологии или т.нар. „софтуерни роботи”. По този начин облекчихме значително дейността на едно от най-натоварените ни звена. Иновативният проект не само оптимизира жизненоважни вътрешни процеси, но и спестява голяма част от времето на специалистите, като им позволява да концентрират усилията си в решения, изискващи тяхната креативност и професионални умения”, категоричен беше Борислав Диков.
 

Според него, потенциалните партньорства между търговските банки и финтех фирми дават предимства и на двете страни, защото банките придобиват гъвкавостта и иновациите, присъщи за финтех, като в същото време предлагат клиентска лоялност, мащаб и установени мрежи в замяна.
 

PB_Колажи-събития_9-june_Dikov_Forum-Ino_SM_1080x1080